waarom gaan veel mensen naar nog warmere landen in zomer?

het is hier al zo warm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

De warmte is in veel landen wel anders dan de drukkende hitte, die we in Nederland soms kennen.

In Nederland kennen we een hoge luchtvochtigheid, die voor een heel drukkend gevoel kan zorgen. In landen waar de luchtvochtigheid lager is, is de warmte een stuk beter te verdragen.

Daarnaast is het weer in veel landen in de zomer vaak minder wisselvallig dan in Nederland.

En tot slot is het natuurlijk altijd erg interessant om nieuwe landen te verkennen. Altijd maar thuis blijven is ook niks.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens +1

Andere antwoorden (7)

vanwege de zekerheid op mooi droog weer, de ervaring en het andere eten zijn een aantal redenen waarommensen graag naar die andere landen gaan waar het warm is.

Vaak wordt de vakantie al een poosje van tevoren geplanned & is het onzeker hoe lang het in Nederland mooi blijft. Daarom is het vaak zo dat mensen, ook bij mooi weer, alsnog naar het zuiden vertrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de bovenstaande antwoorden wil ik nog toevoegen, datcultuur snuiven in andere landen minstens zo belangrijk is als het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat bij sommigen het 'opschepniveau' zelfs nog belangrijker is dan het klimaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst ben ik het met AlphaLimaSiera eens, dat de luchtvochtigheid met andere landen een degelijk verschil is. Ik ga binnenkort naar Egypte en daar is het iedere dag zo'n 46 graden. Dit kun je veel beter verdragen als die 30 graadjes die je af en toe in Nederland hebt. Dit heeft puur met de luchtvochtigheid te maken. Daarnaast heb je qua warm weer meer zekerheid in de zuidelijke landen en ook gaat niet iedereen naar een nog warmer land omdat ze van warm weer houden. Als je van cultuur houdt, ontkom je vaak niet aan het warme weer. Iemand die van pyramides houd, zal rond de 50 graden moeten trotseren en ga zo maar door....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in januari je vakantie boekt weet je natuurlijk niet of/dat het hier in juli bloedheet wordt. En verder wil een mens ook wel eens wat anders zien dan ons vlakke landje.
13 jaar geleden
Om zo aan de buurman en vrienden te laten zien (bruin)dat ze een hele fijne vakantie hebben gehad in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zelf de beste tijd uit te kiezen voor een reis, gebonden aan werktijden/schooltijden. Als je dan toch het betreffende land wilt zien, zul je ergens concessies moeten doen, in dit geval extra zweten ;)