Wat is het diepste dat een mens ooit onder water is geweest (met hulpmiddelen)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat ie t overleefde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het even kan wel ja

Het beste antwoord

Tot aan het diepste punt: De Marianentrog, 11 km diep. Dit gebeurde voor het eerst op 23 januari 1960

Toegevoegd na 1 minuut:
Met de bathyscaaf Trieste van de Amerikaanse marine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1960 Op 23 januari duiken Jacques Piccard en US Navy Luitenant Don Walsh tot 10.916m in de door Auguste Piccard ontworpen, in Zwitserland gebouwde bathyscaaf TRIËSTE. De duik vind plaats in de Marianen Trog, 400km ten zuidwesten van het eiland GUAM, het diepste punt onder water ter wereld. De druk op dit punt bedraagt 1165 bar, de teperatuur 3°C. De duik begon om8U22. Om 13U10 werd het diepste punt bereikt. Ze waren terug aan de oppervlakte om 16U30. Nooit zal iemand nog dieper gaan, tenzij er nog een grotere diepte gevonden word natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
500 B.C. De historicus Herodotus maakt melding van het gebruik van duikers door de Perzische koning Xerces I om schatten uit gezonken schepen te bergen.

1959 De YMCA begint met de eerste duikopleiding met nationale getuigschriften.1960 Op 23 januari dalen Jacques Picard en Don Walsh af tot een diepte van 10921 meter (diepste punt op Aarde) in de bathyscape 'Trieste'.

2001 John Bennett daalt met een open circuit duikuitrusting af tot 308 meter.

ANTWOORD: 10.921 meter