Wat is een leuke vakantiebestemming binnen 600 km van Amsterdam?

Ik zoek een bestemming in/bij mooie natuur in het buitenland, maar niet te ver rijden, dus max zo'n 600 km vanaf Amsterdam. Liefst in een (vakantie)huisje oid.

Toegevoegd na 12 minuten:
We willen lekker luieren, maar ook bijvoorbeeld af en toe een wandeling maken of iets bezoeken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.2K

Antwoorden (10)

Ligt er aan wat voor soort vakantie je zoekt: actief, luierend iof een mix? Wat mooi is, zijn de Ardennen. Niet gek ver en je kan na een stukje rijden in de mooiste omgeving terecht komen. Ook dagtripjes maken in de buurt voor als je eens wat anders wilt. Ik heb een aantal ervaringen met het boeken van particuliere vakantiehuisjes, perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, afhankeljik van wat je exact wil..

- Drenthe - fietsen & wandelen
- Waddden eilanden -Zon zee strand & uitgaan
- Friesland - Zeilen / actieve vakantie
- Limburg - Wandelen, Fietsen, Eten en drinken
- Belgie - De ardennen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Harz lijkt me voldoen aan de wensen.:
http://www.harzinfo.de/

Toegevoegd na 2 minuten:
snelste route over 472,4 km

http://route.anwb.nl/routeplanner/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik naar het Odenwald in Duitsland gaan. Ongeveer 80 km onder Frankfurt, allemaal leuke stadjes en dorpjes, uit eten is spotgoedkoop, wijn drinken bij de wijnboeren en wandelen zo lang als je kunt. En heel makkelijk aan te rijden.

In het huis in de link zit ik al jaren. Het heeft een lekker terras en een prachtig uitzicht over het dal en dorp. En het is erg compleet, dus alleen nog een paar boodschappen doen (dat is dan wel 12km rijden) en relaxen maar.
paulus811
13 jaar geleden
Almelo, daar is veel te doen. Niet alleen in Almelo zelf maar ook in de omgeving. Ik weet niet of u ook kinderen heeft maar dan kunt u bijvoorbeeld een keer naar slagharen of attractiepark hellendoorn gaan. Bij Ootmarsum in de buurt kun je ook naar een sterrenwacht gaan, leuk voor jong en oud. Verder zijn er in de buurt ook nog heel veel leuke dingen te doen.

Ik ben er vorig jaar ook geweest... Mijn kinderen van 11 & 13 wouden niet eens meer mee naar huis. Wij zaten in het theaterhotel. Niet echt goedkoop maar ja, dan heb je wel wat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zomer is het heel fijn en mooi in de Ardennen (Belgie of Luxemburg) En als je kinderen bij je hebt is het ook heel gezellig aan de Belgische kust.
's Winters is het fijn in Sauerland. Gezellige drukte en veel mogelijkheid om te skiën. (Winterberg e.d. sneeuwkanonnen)
Veel keuze in hotels, maar ook appartementjes of chaletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ardennen is leuk
mijn vriendin gaat er ok altijd op vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normandie is een aanrader
13 jaar geleden
Luxemburg, niet ver weg
En je kunt er vanalles, wandelen, stadbezoek, kastelen
luieren
13 jaar geleden
Het sauerland in duitsland daar heb je van alles rust en veel natuur .