Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zomaar gaan wonen in Amerika?

Een vriendin van mij wil zich voor een tijdje samen met haar partner gaan vestigen in de VS. (en dan natuurlijk in NY). Mijn vraag is... kan dit zomaar? Ik had altijd begrepen dat dit heel moeilijk is met loterijen voor green cards e.d. maar wellicht is dit veranderd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Dit kan niet zomaar.

Maar als je vriendin / de partner een baan aangeboden heeft gekregen in de VS is het al een stuk makkeljiker. [http://www.global-emigration.com/us/employer-sponsored-work-permit-h1b.asp]

Ook als je goede papieren en of geld hebt, zijn de grenzen een stuk opener dan als je komt kloppen zonder kans aan werk te komen.

En natuurlijk kan je altijd eerst op een lange vakantie (6 maanden geloof ik) gaan. En dan ter plekke een baan vinden, waarbij de werkgever wel een employer sponsored work permit wil regelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het makkelijkst is het als je werkt voor een multinational en door je baas uitgezonden wordt naar de VS. Dan regelt de werkgever alle papierhandel voor je.
Verder heeft de VS een goede regeling voor kenniswerkers en kun je jezelf er als zelfstandige vestigen als je aan bepaalde eisen voldoet (m.n. startkapitaal!). En als laatste heb je dan nog de Green Card Lottery, maar de kans dat je daarop binnenkomt is erg klein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding