Is vakantie vieren eigenlijk niet een beetje saai?

Ik zie mensen de hele dag op een camping een beetje eten lezen zwemmen liggen en zonnen.Niet echt iets waar ik van uit mijn dak ga.Ik hou dat maar een uur vol.Een dure caravan kopen en dan ergens anders gaan liggen vervelen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Zelf heb ik een boot , kom op plekken die je normaal niet vanaf de weg ziet ,iedereen relaxen op het saaie af..Eigenlijk vermaak ik me ,door te kijken naar zich vervelende mensen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K

Antwoorden (12)

Hardstikke saai. Vandaar dat de doe-vakanties steeds populairder worden. Evenals de culturele vakanties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn vaak gezinnen met hardwerkende mensen die op deze manier vakantie vieren. Weet je, als je de hele dag alleen maar dingen moet doen dan is het heerlijk eens helemaal niets te doen, gewoon tot rust te komen.
Daarvoor is de vakantie in het leven geroepen, om de dag zo te kunnen inrichten als je zelf wilt en om helemaal niets te moeten!
13 jaar geleden
Dat hangt er maar helemaal vanaf wat jij onder vakantie vieren verstaat. In zekere zin is alles wat je in je leven repetitief. Werken, eten, slapen, in je vrije tijd uitgaan, lezen, spelletjes spelen.
Sommige mensen willen een actieve vakantie, wildwatervaren, parachutespringen. Of gewoon de natuur intrekken. Andere mensen hangen voor de caravan en doen op het oog niets. Dat kun je saai vinden (ik ben er één van), maar je hebt ook mensen die lekker willen niksen op vakantie, tv-kijken, zwemmen, volleyballen.
Dus, helemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral met kinderen is het op een camping niet saai. De kinderen kunnen zich uitstekend vermaken, terwijl de ouders tijd hebben voor ontspanning en elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan wat je zelf leuk vindt om te doen.
Een vakantie hoef je niet op een camping door te brengen. Er zijn vele andere soorten vakanties die jou misschien meer aanspreken, maar dat is per persoon verschillend. Als jij avontuur zoekt ga je avonturieren in een land, dat daar geschikt voor is. Er zijn echter ook mensen, die het hele jaar keihard werken en in hun vakantie eindelijk eens een keer willen uitrusten.
Vakantie hoeft niet saai te zijn, maar het is maar net wat je zoekt. Je kunt het zo druk maken als je zelf wil door bijv. te gaan parachutespringen of mountain climbing. Niet iedereen is hetzelfde en dat is maar goed ook, want anders zou het wel erg druk worden op de plaatsen waar jij je vertier wil zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat toch anders.
Een camping, of je daar nu met een caravan, een tent of een camper staat, is slechts een overnachtingsplaats.

Mij lijkt het ook saai hoor, om daar 2 tot 3 weken op diezelfde overnachtingsplaats te bivakkeren.

Maar voor ons is het een plaats waar we even douchen, water innemen, wasje doen, en inderdaad:
ook wel eens een dagje lezen en zonnen.

En daarna trekken we weer verder.
Geen idee waar we dan terecht komen, soms op een simpele camperplaats, soms weer op een camping.

Vanaf die overnachtingsplaats gaan wij fietsen en wandelen. De omgeving verkennen. Dan is een camping fijn om daarna even te douchen en te relaxen.

Maar inderdaad: er zijn mensen die een dure caravan kopen om zich vervolgens volledig aan het niets doen (of lezen en zonnen) over te geven.
Dat moet je vooral niet doen als het niets voor je is.

Maar op een gegeven moment komt er ( misschien) een tijd in je leven dat je het heerlijk vind om alleen maar een hele dag niets anders te doen dan te kijken naar koeien en schapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitelijk is wat jij doet ook vakantie vieren. En jij vind dat neit saai. Anderen vinden het heerlijk om dagen lang aan het strand te nietsen en of te lezen. En vinden dat niet saai. Het is maar niet hoe je er voor kiest je 'vakantie te vieren'

Dus als je voor jou de beste variant pakt is het niet saai. Als je doet wat een ander doet omdat het zo zou horen, kan het dodelijk saai zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat iedereen die op een camping gaat staan, zijn/haar vakantie niet omschrijft als saai.
Iedereen vult zijn vakantie op z'n eigen manier in...zodat je je niet verveelt als je vrij bent van je werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik nou erg saai om de hele tijd maar op een boot te zitten!!
Ieder zo zijn eigen ding toch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja joh, vakantie is best saai, maar dat is nou het ontspannende eraan: je hoeft/moet niks, en je doet maar wat. Lekker doen waar je zin in hebt dus, dat is vooral heel belangrijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een boot, maar daar zit ik eigenlijk weinig in in de vakantie's. Het is maar net wat iemand mooi vind. De een vind dit saai en de ander dat. Dus nee vakantie vieren is niet saai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms is lekker luieren ook al heel leuk ook. Ik hou eigenlijk ook meer van doe- vakanties maar een dagje luieren is ook leuk. Als je iemand bent die niet goed stil kan zitten, moet je op een doe-vakantie gaan. Dan word het heus niet saai hoor;)