Een vouwwagen is een opvouwbare kampeertent op een wagen, die je achter je auto hangt.
Meestal zit er ook een kampeerkeuken in en meestal is er ook een voortent bij.
Het handige is dat niet niet op een luchtbed slaapt, maar op een bed van de grond.
En dat je alle spullen in een wagen bijelkaar hebt.
Het nadeel is dat je een stalling ervoor moet hebben en dat je met een aanhangwagen niet hard mag rijden.

Hier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0G_YhaG-WFA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is om te kamperen.
Je slaapt en kookt erin en je bewaart je spullen erin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, gewoon kamperen wanneer je niet zo'n complete sleurhut achter je auto wilt. Met een vouwwagen heb je alleen een 'aanhanger' achter je auto waar eigenlijk je complete 'caravan' in zit.

Toegevoegd na 2 minuten:
De aanhangbak dient dan vaak als tweepersoons bed, de tent die daaromheen zit kun je dan nog verder uitklappen tot een middenstuk en evt. een ander tweepersoonsbed aan de andere kant. Kortom, een vouwwagen is eigen een soort van opvouwbare caravan, maar dan zonder de harde wanden. Er zit vaak ook geewoon een voortent met luifel bij.

Toegevoegd na 3 minuten:
gewoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vouwwagen is een tent die in een bak ligt. Een vouwcaravan is weer iets anders.