Volstaat een legging ook om muggensteken te voorkomen?

Ik ga naar Kenia op vakantie en er is mij aangeraden 's avonds je benen en armen te bedekken om steken van o.a. tijgermuggen te voorkomen. Nu vroeg ik me af of een lange legging ook genoeg bedekking is, want daarover kan ik nergens informatie vinden en de meeste reisgidsen schrijven enkel over een lange broek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K

Het beste antwoord

Het dragen van lange kleding helpt allicht iets, maar er zijn muggen die nog door spijkerbroeken heen kunnen steken (vooral in Alaska zijn ze heel hardnekkig), dus 100% zekerheid dat je dan niet gestoken kunt worden is er nooit. Ik zou zekerheidshalve nog wat insekticide over je kleding spuiten.
Vergeet daarnaast niet om Malarone (of Lariam, waar je voorkeur ook naar moge uitgaan) mee te nemen.

En verder: gewoon genieten van de vakantie. Kenia is een mooi land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jij wil in Kenia helemaal geen legging aan dat is veel te warm. Los zittende kleding is het meest comfortabel en goed insmeren tegen de muggen. Als je naar het buitengebied gaat informeer dan of het malaria vrij is anders moet je verdere maatregelen nemen. Info bij KLM medische dienst ook voor niet klmers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een legging is niet genoeg, daar steken ze door heen. Muggen hebben verder een voorkeur voor donkere kleuren, dus als je kleding met een lichte kleur aantrekt komen ze minder snel bij je.

Zorg verder voor een anti-muggenmiddel met voldoende DEET er in om jezelf in te smeren.