De tunnel van Eupilanos bij Pythagorion.
Een mooi staaltje van antieke ingenieurskunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Panagia Spiliani klooster ligt ongeveer 1 km boven Pythagorion en is zeker een aanrader! Niet alleen omdat het een zeer mooi klooster is maar vooral omdat er een bijzondere grotkerk bij ligt, waar heilig water doorheen stroomt. Ook zijn er mooie iconen te zien.

Hou je van wandelen: bezoek het plaatsje Kambos/Votsalakia. Achter Kambos ligt het Kerkis-massief, met de hoogste berg van de Aegeische eilanden. Deze berg was ooit een actieve vulkaan. Er zijn veel grotten waarin soms kleine kerkjes of kapelletjes zijn gebouwd. Dit vrij onherbergzame gebied is bij uitstek geschikt voor lange wandeltochten je moet wel een beetje een geoefende wandelaar zijn en onder begeleiding gaan wandelen.

Heb je aan het eind van je verblijf tijd over, dan is een dagexcursie naar Patmos een aanrader.
Het eiland Patmos ligt op ongeveer 20 km van Samos (ca. 2 ½ uur varen). Het is een schilderachtig eiland met zo'n 3000 inwoners. Bezienswaardig is het imposante klooster, gewijd aan de evangelist Johannes. Het klooster staat op de top van een heuvel.

Bron: Columbus Magazine