Waar in Frankrijk vind je vervanging voor een geklapte vouwwagen band?

Vrienden van mij sms-en net dat hun band geklapt is van de vouwwagen... en dat ze een nieuwe moeten zoeken.

Iemand een idee hoe ik de juiste winkel voor die band kan vinden? (de lokale garage had m niet)

Ze zitten in de buurt van Limoges.

alle tips/ hulp welkom ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend! Lijkt me niet gezellig zo op zondag. Ik hoop dat ze een reservewiel bij zich hebben en een plekje om te kamperen. In dat geval kunnen ze namelijk wel rustig op zoek. Een groter garage zal deze banden echt wel kunnen bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn neergestreken in een f1 hotel en hebben in elk geval een bed :-) en inderdaad, op zondag kan er niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zouden in ieder geval morgen de alarmcentrale kunnen bellen. En sowieso zou dit onder de reisverzekering vallen, dus als ze die hebben afgesloten, dan kunnen ze ook dat nummer proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is alles al goed gekomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gedeeltelijk. Morgen de garage, want ze werkten niet op maandag... aaargghhhh. Fransen! In het drukste verkeersweekend in hun land... argh!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer voor ze dat ze in een formule1 zijn gestrand en niet op een camping. Hoe is het nu opgelost? heeft de reisverzekering of de ANWB iets kunnen betekenen?

Het beste antwoord

Een vouwwagen band kan een garage wel bestellen als ze maat van de banden weten. De maat van de band staat op de band zelf. Omdat je vrienden de taal misschien niet spreken is dat lastig in het buitenland.

Een optie is via de dealer in nederland kijken of ze buitenlandse dealers kunnen vinden, maar dat is een omslachtig traject.

Daarom is het makkelijker als je een reisverzekering hebt hiervoor, dan kan je de centrale bellen bij pech. De ANWB kan bijvoorbeeld adviseren aan gestrande reizigers en telefoneren met garages. Die dienst is erg handig en zit bijvoorbeeld in de pechhulp buitenland van de ANWB.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou ze adviseren om in ieder geval contact op te nemen met het steunpunt van de ANW in Lyon:

Steunpunt ANWB Frankrijk – Lyon
Telefoon: (+33) (0)4 72 17 12 12
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedere caravan heeft toch een reservewiel?. Misschien een beetje verstopt onder de caravan. Hebben ze daar al naar gekeken? Dan is het probleem zo opgelost..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ANWB bellen en als ze geen lid zijn op zoek naar een ander wiel op de sloop