Hoe duur is het invoeren van kleren in Nederland als je terug komt van Turkije?

Ik ga naar Turkije deze zomer en wil graag shoppen daar. Nu mag je maar 2 stuks nep merk kleding kopen. Als de douane je pakt en je hebt meer ( terwijl je het niet ingevoerd hebt) heb je een probleem. Hoe duur is het invoeren van kleding stukken als ik er bijvoorbeeld 10 meeneem? Hoe gaat dat in zijn werk??

Toegevoegd na 1 uur:
En ik bedoel dat het invoeren op de terugweg in Schiphol.
Daarheen neem ik geen merkkleding alleen op de terugweg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het gaat niet om de hoeveelheid kledingstukken maar om de waarde welke deze vertegenwoordigen.

De norm is dat je voor €400,00 mag meenemen. Een bonnetje in Turkije wordt een moeilijk verhaal, maar gelukkig zijn de controles er zeer zelden.

Waar ze ook naar kijken is of jij niet hetzelfde kledingstuk niet 10x meeneemt in verschillende maten. Hieruit zouden ze namelijk kunnen opmaken dat het niet voor eigen gebruik, maar voor de handel is.

Veel plezier op je vakantiebestemming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De controle daarop is minder erg als je denkt.. dat denk ik dan.. want ik heb nog nooit problemen daarmee gehad.
Doe het gewoon in je koffer. Als je echt dozen gaat meenemen netjes verpakt valt het wel op ja..
Ik heb zoizo wel gekkere dingen meegenomen op reis dan dat :P
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is de kaartjes eraf knippen