Mag ik tandpasta in een andere verpakking meenemen in het vliegtuig?

Ik ga morgen vliegen en mijn tandpasta (en douchegel) zijn meer dan 100ml verpakt. Ik vroeg me nu af hoe ik het moet doen: moet ik ze in een kleinere verpakking doen, die niet laat weten wat het is (bijvoorbeeld een doorzichtig, naamloos flesje van 30ml), of moet het echt een merkproduct zijn, in zijn originele verpakking van minder dan 100ml?

een jaar geleden
in: Vakantie
2K
ronron1212
een jaar geleden
Doe alles gewoon in je koffer

Antwoorden (1)

Ja, je mag tandpasta en douchegel meenemen in een niet-originele verpakking. Er hoeft niet op te staan wat er in zit. Per verpakking mag de inhoud niet meer zijn dan 100ml, een half leeg flesje van 150 ml waar nog maar 75 ml in zit is dus niet toegestaan.

Je kunt ook bij de drogist kleine verpakkingen krijgen. Met name voor tandpasta lijkt me dat wel zo handig, dat giet je niet zomaar over in een andere tube.

Alle kleine verpakkingen samen moeten in een doorzichtig zakje van 1 liter passen.

De regels gelden voor handbagage. Als je ook ruimbagage meeneemt mag daar wel meer douchegel of tandpasta in. Houd er wel rekening mee dat de ruimbagage flink wordt gegooid en gestapeld en dat verpakkingen dan grotere kans hebben op lekken.
Toegevoegd op 01 juni 2022 09:15: bron
een jaar geleden