Wat is precies een 'Cholerastempel'?

Voor een vakantie ga ik over 6 weken naar Tanzania. op verschillende sites staan een aantal aanbevolen vaccinaties waaronder de Cholerastempel. Cholera is een darmontsteking die veroorzaakt wordt door gebrekkige hygiëne.

Wat is precies een Cholerastempel, wat voor stoffen komen hierbij kijken?
Is deze ten strengste aanbevolen of valt het mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
SimonV
9 jaar geleden
Hier staat de inhoud van het vaccin:
http://www.rxlist.com/cholera-vaccine-drug.htm Verplicht is het niet, alleen op Zanzibar:
http://www.vaccinatiesopreis.nl/cholera-cholerastempel/
Cryofiel
9 jaar geleden
Een cholerastempel is een stempel in je vaccinatieboekje. Het is dus GEEN bescherming tegen cholera; die bescherming komt van de vaccinatie, niet van de stempel.

Antwoorden (1)

Een cholerastempel kun je bij de GGD halen. Een vaccinatie is niet nodig. De kans op cholera is minimaal en als je gezond bent overleef je het wel. Een probleem kan zijn dat men bij de grens moeilijk doet als je het stempel niet hebt. Als je dan lokaal daar gevaccineerd wordt kan je dat geld kosten en de vaccinatie is minder vertrouwd dan hier.

Let er bij het stempelen op dat er geen datum bij gezet wordt. Anders gaan ze nog denken dat er een geldigheid is en je hoeft inde toekomst niet terug naar de GGD voor een nieuw stempel.