Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe betrouwbaar zijn websites die beweren de drukte in een pretpark te kunnen voorspellen?

Er zijn websites die een voorspelling doen over, of terugblikken op, de drukte in een pretpark. Bijvoorbeeld op drukte.nl, waar in een grafiek ogenschijnlijk wordt aangetoond dat het afgelopen week (ma. 28-04-14 t/m zo. 04-05-14), in de meivakantie dus, in de Efteling elke dag "zeer rustig" was. Op de website van de Efteling zelf spreekt men van "gezellige bedrijvigheid" in dezelfde week.

Zijn er mensen die kunnen bevestigen of ontkennen of de informatie over de drukte klopt? Bijvoorbeeld als iemand afgelopen week daadwerkelijk in de Efteling is geweest. Hoe wordt de informatie over drukte gemeten en hoe betrouwbaar is dat dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die site werkt helemaal niet (meer) bij mij. Ik weet dat de Efteling zelf rekening houdt met ervaring uit voorgaande jaren, maar niet met de weersomstandigheden in hun druktekalender. Het ziet er naar uit dat deze site blijkbaar niet eens in de gaten heeft dat het meivakantie is, wellicht maken ze een inschatting op basis van verkeersgegevens en/of van het weer. Mij lijkt de Efteling-site in dit geval wel iets betrouwbaarder. Het is zeker niet "zeer rustig" tijdens de meivakantie, en al helemaal niet op zaterdag en zondag.

Bekijk anders eens deze Twitteraccount: https://twitter.com/EftelingStats

Die haalt gegevens van wachttijden uit de app van de Efteling, dit zijn dus de echte wachttijden, die geven duidelijk aan dat het zeker niet zeer rustig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding