Hoe kom je het snelst van Nederland op Iona eiland? Ik kom er niet helemaal uit. Per vliegtuig Glasgow/ Edinburgh en trein/bus/taxi/boot/ferry?

een jaar geleden
in: Onderweg
2K
Bordensteker
een jaar geleden
Ga van het vliegveld per rechtstreekse bus naar Glasgow Queen Street station, van daaruit per trein (3u20) naar Oban, daar de ferry naar Craignure op het eiland Mull (1 uur), en dan de bus om dat eiland over te steken naar Fionnphort (1u15), en tenslotte de ferry naar Iona (10 minuten).
https://www.calmac.co.uk/destinations/mull
https://www.isle-of-iona.net/information/getting-to-iona/
https://www.citylink.co.uk/timetables-service-updates/glasgow-to-oban/ Met een (huur)auto kun je uiteraard zelf op het eiland Mull verder rijden tot aan Fionnphort waar de ferry naar Iona vertrekt. Auto moet dan wel in Fionnphort achterblijven (heb je op Iona ook niet nodig). Op Mull zijn de wegen te smal voor tegenliggers om elkaar te passeren, en daarom moet je daar tijdig op een uitwijkplaats wachten als je een tegenligger ziet aankomen. Dat drukt je gemiddelde snelheid uiteraard. Een snelle reis is het al bij al echt niet – tenzij je een helikopter huurt.

Antwoorden (2)

De gemakkelijkste en snelste route is om het vliegtuig te pakken naar Glasgow en vanuit daar naar het noorden te rijden naar Oban. Vanuit Oban kun je de ferry naar het eiland Mull nemen. Steek hier het eiland over en neem de ferry vanuit Fionnphort naar Iona.
Dus als je met het vliegtuig gaat moet je een auto huren. Anders zul je met de ferry naar engeland moeten en dan door rijden en de ferry naar het eiland nemen. Op het kleine eiland is geen vliegveld.
Toegevoegd op 2 maart 2023 22:31: tekst
een jaar geleden
Marta14
een jaar geleden
Kun je ook ter plekke een treinkaartje van Glasgow naar Oban kopen of liever vooraf?
ronron1212
een jaar geleden
Kan ter plaatsen.
Het snelste is om van Nederland naar Glasgow of Edinburgh te vliegen. Van daaruit kun je met de trein, bus, taxi of boot/ferry naar Iona eiland reizen. Controleer de dienstregelingen van de verschillende vervoersmiddelen om de beste optie te vinden.
9 maanden geleden