Moet ik een visum en of persoonlijke uitnodiging hebben om op reis te gaan naar Trans-Nistrië ?

Toegevoegd na 4 minuten:
interpol schijnt er niets te zeggen hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Transnistrië is nog altijd betwist gebied met Moldavië. Als Nederlander heb je geen visum nodig voor Moldavië, maar dan nog zul je bij een bezoek aan Transnistrië een beetje je best moeten doen. De meldingsplicht op 't politiebureau binnen drie weken lijkt niet meer te bestaan, maar kennelijk is het nog wel gebruikelijk de douane wat euro's of dollars toe te stoppen als je de grens passeert.
Interessante bestemming. Het lijkt me alleen nuttig met iemand te gaan die er vaker is geweest, en bij voorkeur redelijk Russisch spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hieronder een stukje van een reisverslag (is al wat ouder).

Je kan dus wel naar binnen maar moet wel geld betalen. Maar sowieso zou ik niet zo maar naar dat gebied gaan. Er is weinig te doen en er lopen niet voor niets militairen met kalasjnikovs over straat. Als je er toch heen gaat zou ik met je contactpersoon aldaar afspraken maken. Het is in dat soort gebieden handig om goede contacten te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine aanvulling:

Kijk ook even bij de reisadviezen van het Minsterie van Buitenlandse Zaken:

Samenvatting
De meeste bezoeken aan Moldavië kunnen probleemloos worden afgelegd. In Transdnjestrië is enige extra waakzaamheid geboden gezien de uitzonderlijke politieke situatie in dit afgescheiden gebied en recente, onopgehelderde aanslagen.

(td)