Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe eten Chinezen rijst met stokjes?

Hoe kunnen ze dan toch?1 per keer?Heb al een paar keer geprobeert...resultaat: Die lachten me zo uit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

dat komt omdat hun ermee opgroeien en al als kind bij het ontbijt er mee aten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze houden het bakje/bordje rijst tegen hun mond en vegen met de stokjes de rijst hun mond in. Geen gepriegel dus ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan de stokjes niet als vervanging zien voor een vork.

je pakt de rijst niet. maar je schuift meer je stokjes onder de rijst en wat er op blijft zitten eet je.

de rijst kwaliteit is anders. de rijst hier is meer plakkerige. dus geen droge rijst.

ipv je vork/ stokjes naar je mond brengen, breng je jouw mond naar de stokjes.

blijven oefenen. oefening baart kunst :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij maken de rijst gewoon anders klaar, het is erg plakkerig, dus ze kunnen gewoon brokken rijst steeds pakken met die stokjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mes en vork eten, leer je ook niet in 1 keer. Na 2 weken reizien in China, kon ik ook pinda's oppakken met stokjes. Losse korrels rijst is het probleem niet, die blijven wel plakken.
In e link een instructiefilmpje
eet smakelijk
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Oefening baart kunst. Chinezen zijn ermee opgegroeid ook de japanners eten met stokjes. Het is te leren het is niet echt moeilijk maar je moet de stokjes op de juiste manier vast houden. Een goed hulpmiddel om het te leren is om een elastiekje strak om de bovenkant van de stokjes te doen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Heb het geleerd toen ik voor mijn werk in Hong Kong was, ik moest wel want vork en mes kreeg ik niet in het restaurant. In het begin is het inderdaad behoorlijk knoeien, maar als je eenmaal door hebt hoe je de stokjes vast moet houden en hoe je ze kunt laten scharnieren met je vingers kun je er prima mee eten. Zelfs de groenten uit de soep kun je dan eten, wat overblijft drink je gewoon op. Het eten wordt geserveerd in kommetjes en niet op platte borden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier een filmpje die je de "geheimen"van het eten met stokjes vertelt, alswel de etiquette tijdens het eten met stokjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding