Mag cheaptickets de vliegticket p.p veranderen in de winkelwagen?

De vliegtickets waren goedkoper bij de zoekresultaten op de site van Cheaptickets, maar bij de laatste stap: 'betalen', werd het bedrag per tickets gewoon hoger. Dit is allemaal zonder de boekingskosten, dus alleen de ticketprijs. Mag dat zomaar?

Ik had gewoon vliegtickets gekozen met een andere prijs, dus ze waren op het laatste moment gewoon zomaar verhoogd..

Hoop dat iemand mij kan helpen. Had zelf contact opgenomen met ze, maar voor hun was er niks aan de hand.
Voor mij is dit gewoon stiekem extra geld van klanten pikken.

Toegevoegd op 30 november 2018 14:06: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat mag. Het is niet zo dat je een reservering plaatst of een overeenkomst aangaat als je iets in je winkelmandje zet. Pas als je de boeking echt plaatst, kom je een prijs overeen. Prijzen van vliegtickets kunnen in korte tijd van prijs veranderen. Blijkbaar heeft die prijsverandering plaatsgevonden tussen het moment dat jij het in je mandje zette en het moment dat je daadwerkelijk de boeking deed. "....Daarom biedt ons systeem actueel het laagste tarief aan, zodat je makkelijk kunt zien hoeveel een vliegticket naar jouw gekozen bestemming kost. Zie je een goed tarief? Boek zo snel mogelijk, want de prijs kán ineens veranderen."

Bronnen:
https://www.cheaptickets.nl/blog/cheaptip-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100