Mag cheaptickets de vliegticket p.p veranderen in de winkelwagen?

De vliegtickets waren goedkoper bij de zoekresultaten op de site van Cheaptickets, maar bij de laatste stap: 'betalen', werd het bedrag per tickets gewoon hoger. Dit is allemaal zonder de boekingskosten, dus alleen de ticketprijs. Mag dat zomaar?

Ik had gewoon vliegtickets gekozen met een andere prijs, dus ze waren op het laatste moment gewoon zomaar verhoogd..

Hoop dat iemand mij kan helpen. Had zelf contact opgenomen met ze, maar voor hun was er niks aan de hand.
Voor mij is dit gewoon stiekem extra geld van klanten pikken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
LeonardN
5 jaar geleden
Het is heel lastig te bepalen van afstand wat jou precies is beloofd en wat er is gebeurd. Vaak zitten er allerlei extra mogelijkheden bij een ticket die het duurder kunnen maken. Je zou er bij wijze van een filmpje van moeten hebben om het ons duidelijk te maken wat je bedoelt.
ronron1212
5 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk de ticket garantie er bij genomen dat is ongeveer tussen de 10 of 11 euro duurder
Utrecht
5 jaar geleden
Als ikeen tip mag geven: zoek je tickets op bijv. skyscanner.nl of momondo.nl.
Zij verwijzen je dan door naar de ticketverkoper. Vanwege deze vergelijker zitten de prijzen hier vrij scherp en met extra kortingen (of zonder boekingskosten).
Het is niet altijd dezelfde verkoper die de laagste prijs heeft. Ik heb goede ervaringen met expedia en schipholtickets.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Het is niet zo dat je een reservering plaatst of een overeenkomst aangaat als je iets in je winkelmandje zet. Pas als je de boeking echt plaatst, kom je een prijs overeen.

Prijzen van vliegtickets kunnen in korte tijd van prijs veranderen. Blijkbaar heeft die prijsverandering plaatsgevonden tussen het moment dat jij het in je mandje zette en het moment dat je daadwerkelijk de boeking deed.

"....Daarom biedt ons systeem actueel het laagste tarief aan, zodat je makkelijk kunt zien hoeveel een vliegticket naar jouw gekozen bestemming kost. Zie je een goed tarief? Boek zo snel mogelijk, want de prijs kán ineens veranderen."
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Min. Argumentatie van de aanbieder, die dus niet neutraal is. Overigens; volgens mij mag dit niet; het aanbod staat, verborgen kosten en toeslagen zijn verboden.
Inekez1
5 jaar geleden
Het gaat niet om verborgen kosten of toeslagen, maar om een tussentijdse prijswijziging. Een product of dienst (in dit geval een vliegticket) in een winkelmandje plaatsen geldt niet als reservering en geeft geen recht om dat product tegen genoemde prijs te kopen. Dat is nergens zo als je via internet iets bestelt. Pas als je de aankoop definitief doet, geldt de prijs op dat moment. Gooi je bij een willekeurige webwinkel een product in je mandje dat alleen die dag in de aanbieding is en wil je dat de volgende dag pas bestellen en afrekenen, dan geldt de korting ook niet meer. Een verkoper is vrij om te bepalen hoe lang een korting geldt, soms is dat een vooraf bepaalde periode en soms is dat een op=op actie waarbij je dus niet weet hoe snel je moet zijn. Bij tickets kan de prijs per minuut veranderen.