Welke apps zijn belangrijk voor op vakantie?

ik ga over 2 weken naar België op vakantie. Wij gaan naar Froidchapelle dit ligt in Wallonië. Nou kwam ik een artikel tegen waar het ging over apps die te gebruiken zijn op vakantie. Denk aan waar de goedkoopste benzine is en kortingscodes voor pretparken etc. Apps in Nederland die dit doen zijn o.a. Social deal en groupon. Nou is er voor Duitsland ook een app voor benzine; clever-tanken.de en belgie ook namelijk carbeo deze kan ik alleen niet downloaden in de nederlandse app store, ik ben nu dus op zoek naar dit soort apps voor benzineprijzen, kortingscodes etc. voor in België. Iemand enig idee welke ik kan downloaden?

5 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Amadea
5 jaar geleden
Mijn reactie op de hoofdvraag: geen een. Laat die smartphone thuis en ga écht op vakantie!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Flush
Vind altijd het dichtstbijzijnde toilet. Kan ook erg handig zijn!

Antwoorden (1)

Dude, where's my tent?

Vakantie staat synoniem voor rust en onbekommerdheid, en dus ook voor nonchalance. Want na een fijne avond uit wordt iedereen wel eens geconfronteerd met een tijdelijk zwart gat in het geheugen. Op zulke momenten ontdekt de vakantieganger de ware existentiële vragen, zoals 'waar heb ik mijn tent alweer opgezet?', of 'waar heb ik de auto geparkeerd?'. Via apps als TentSpotter of Car-Pass vindt zelfs de meest verstrooide vakantieganger zijn tent of wagen terug.
ADVERTISING

TentSpotter (voor iPhone, gratis)

Car-Pass Car Locator (voor iPhone en Android, gratis)

Hola supermercado

Er gaat niets boven de Middellandse Zee als reisbestemming. Alleen jammer van het lokale koeterwaals, die een vlot bezoek aan de lokale bezienswaardigheden en horeca bemoeilijken. Met een gespecialiseerde stemherkenningsapplicatie als SayHi Translate laat je de locals gewoon praten, en krijg je de vertaling kant en klaar - maar met de nodige grammaticale vrijbuiterij - op je scherm. Word Lens is zo mogelijk nog eenvoudiger: je richt je smartphone op een anderstalig bordje en ziet de tekst vertaald op je scherm verschijnen. Nadeel is dat Word Lens voorlopig slechts zes talen aanbiedt. En tot slot is er natuurlijk ook Google Translate, met meer dan zestig beschikbare talen een van de meest uitgebreide vertaalmachines van het web.

SayHi Translate (voor iPhone, 0,89 euro)

Word Lens (voor iPhone en Android, 3,99 euro)

Google Translate (voor iPhone en Android, gratis)

Weerbericht

Zoals het transcendente wezens betaamt zijn de weergoden grillig, ook op vakantie. Daarom is het handig nu en dan een weerbericht op te zoeken, al was het maar om de eeuwige twijfel tussen korte en lange broek voorgoed te beslechten. Een van de meest uitgebreide toepassingen heet Weatherpro, een app die wereldwijd verbazend accurate weerberichten verzamelt.

Weatherpro (voor iPhone, Android, 2,99 euro)

Oorstaafjes

Een urenlange tocht, zij het nu per auto, vliegtuig, trein of vliegdekschip: aangenaam is het nooit. Precair wordt de situatie pas wanneer u bij aankomst op zoek moet naar de oorstaafjes, en vaststelt dat u niet meer weet waar u ze gelaten hebt. Via de app GetPacked catalogeert u in welke koffer u welke snuisterijen hebt gestopt. Het is een kleine extra moeite, maar ontmijnt menig echtelijk conflict.

GetPacked (voor iPhone, 1,79 euro)