Welke taal in Brussel?

Goeden avond allemaal! Ik ga straks naar Brussel en ik vraag me af welke taal ik daar zou spreken (bv in het hotel, restaurant...). Ik ben van geborte Duitser maar ik spreek een beetje Nederlands en vloeiend Engels. Weten jullie toevallig hoe de mensen daar op Nederlands reageren? Zouden jullie Nederlands of Engels spreken (ik spreek helaas geen Frans)? Alvast bedankt:-)!

Weet jij het antwoord?

/2500

Bijna iedereen kan Engels. Als jij ook gewoon Engels spreekt, spreken zij dat denk ik ook wel.

ik ben een Belg dus... België is 3 taalig : in Vlaanderen spreekt men Nederlands , in Wallonië Frans en in het oosten van de provinsie Duits maar dat is maar een heel klein stuk. Brussel is de hoordstad dus daar is men 2 taalig men spreekt er Frans en Nederlands maar meer Frans.

Ik heb een tijdje koerierswerk gedaan en ben daardoor regelmatig in Brussel geweest. Ik heb eens de komische situatie meegemaakt dat de receptioniste van een internationaal bedrijf Frans tegen mij sprak en ik Nederlands tegen haar. Alhoewel ik redelijk Frans spreek, weigerde ik dit te spreken omdat ik vond dat zij Nederlands moest kunnen spreken. Zij weigerde Nederlands te spreken (omdat ze zag dat ik Frans verstond?). Het ligt in Brussel eraan in welk stadsgedeelte je bent, maar over het algemeen zal men in de betere hotels en restaurants Nederlands verstaan en spreken. Engels is een goed alternatief. (Waarom geen Duits?)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100