In je eentje tweepersoons hotelkamer geboekt, mag je gratis tweede persoon laten overnachten?

*persoon

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vakantie
5.4K
SentWierda
5 jaar geleden
Voor een tweepersoonskamer geldt een standaard tarief, ongeacht of er twee personen, één persoon of helemaal niemand overnacht. Als het ontbijt is inbegrepen dan kunnen maximaal twee personen er gebruik van maken.
Is het ontbijt niet inbegrepen, dan wordt afgerekend per persoon, dus tweemaal of eenmaal of helemaal niet.
Een bijzondere situatie doet zich voor als de tweepersoonskamer wordt geboekt voor één persoon. Dan kan het tweepersoons tarief worden berekend of er wordt een speciaal, gereduceerd, tarief berekend.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Of het mag is per hotel anders, het kan uiteraard wel :) Maar voor de zekerheid zou ik het wel even aangeven bij de receptie van het hotel

Antwoorden (3)

Helemaal gratis: nee. Als regel is er de volgende dag ontbijt in het hotel. Voor iedere ontbijter moet betaald worden

Verder:
Als in de gemeente waar het hotel staat toeristenbelasting per persoon moet worden betaald, kan die persoon niet gratis overnachten.
Computoon
5 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
De vraag gaat over overnachten, niet over het ontbijt.
Over het algemeen moet in een hotel het ontbijt apart worden betaald. In sommige gevallen (meestal arrangementen) maakt het onderdeel uit van de overnachttingsprijs.,
Daar is geen algemeen antwoordop te geven, omdat beide voorkomt ( dwz zowel betalen per kamer als extra betalen voor een tweede gast). Ontbijt moet -zeker bij betalen per kamer- vaak apart afgerekend worden.
5 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Je betaalt voor 1 persoon.

Als je een tweepersoons kamer in je eentje reserveert betaal je niet de hele prijs maar krijg je een eenpersoonskamer toeslag kan ca. 75% zijn.
Zou je (onvoorzien) een tweede persoon laten overnachten op dezelfde kamer, is er sprake van 2 personen die de kamer gebruiken, dus geen korting meer.
Nog afgezien van een eventueel ontbijt dat soms inclusief is en soms niet.
------
Nee, dat mag niet,
Je reserveert voor 1 persoon en spreekt een prijs voor 1 persoon af.
Toegevoegd op 26 augustus 2018 16:01: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Klopt niet, zie mijnantwoord. Kijk ook eens op hotelboekingssites waar beide voorkomt.