Moet je voor Bali altijd een internationaal rijbewijs hebben of kan je ook op je Nederlands rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
9.4K

Het beste antwoord

Het internationaal rijbewijs is in Indonesie vereist. wordt soms ook naar gevraagd, als u een auto of motor wil huren.

Een internationaal rijbewijs kost 15,95 en het is een jaar geldig. Dit zijn de kosten dus niet.

Alternatief voor het internationale rijbewijs is het aanschaffen van een Indonesisch rijbewijs. Dit rijbewijs kunt u kopen op een politiebureau. Kosten liggen rond de 25 euro per categorie ( bijv auto en/of motor). Op het politiebureau wordt alleen gecheckt of u 18 jaar of ouder bent. Is meteen een leuk souvenir.

Ben zelf trouwens nog nooit gevraagd naar het rijbewijs in Indonesie. Niet door politie en ook niet bij de motorverhuur.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een int. rijbewijs is slechts een vertaling van je Nederlandse rijbewijs dus niet geldig zonder je Nederlandse rijbewijs. Een int. rijbewijs is dus alleen maar handig, niet rechtsgeldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet nodig, ze vragen er toch niet naar. De kans dat je wordt aangehouden is overigens wel vrij groot daar; ze proberen elke cent uit de toeristen te trekken (de politie dan). Je kunt dan vaak ook wel onderhandelen over de (vaak onterechte) bekeuringen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt daar echt niet zelf rijden hoor!!! Ten eerste rijden ze er links van de weg en behalve dat de hermandad je wil pakken voor het geld probeert ook iedere arme man uit de kampung er zijn slaatje uit te slaan. En dan heb jij het gedaan. Ze zien je door de voorruit van de auto die niet donker getint is zitten en denken, ik spring er voor en jij mag de rest van zijn of haar leven betalen voor de schade. In Indonesië heeft iedere reiziger die meer dan 500 euro per maand in te komen heeft een chauffeur. Laat je lekker met d etaxi vervoeren, korte afstanden in een Bajaj of Riksja achtige fiets, neem de trein of boek een georganiseerde reis. Beetje onderhandelen en dan ben je echt niet duurder uit!!! Zelfs al rijdt je de kampung eend of haan dood dan ben je al het bokje!!!