Hoe werken schoolcijfers in Amerika?

Een A is een 10 en een F een 4? Of hoe zit het in elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
11.8K

Het beste antwoord

Kijk eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwijs_in_de_Verenigde_Staten#Schoolcijfers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Amerikaanse rapportcijfer wordt vaak in een lettersysteem uitgedrukt, hoewel men de individuele test vaak wel in een percentage van 0-100 uitdrukt. De letters worden op hun beurt weer omgezet in grade points op een schaal van 1-4. Er zijn variaties, maar vaak wordt het volgende systeem gehanteerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cijfers van de VS kan je niet omaar omzetten. Hoewel A voor excellent staat, beekent dit niet dat het een 10 is: In de VS krijgt gemiddeld 30-40% van de klas een A (a, A+ of A-). Duidelijk anders dan in nederland de frequentie van 10-en.

Een F is een fail.

Er wordt momenteel in nederland gewerkt aan omreken systemen, waar cijferlijsten van universiteiten en hogescholen een frequentie verdeling mee krijgen,waarop staat hoe vaak welk cijfer gegeven wordt binnen de des=betreffende opileiding. Dit is specifiek vanwege problemen met diploma waardering in de VS.