Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet je bij de landing je vliegtuigstoel rechtop zetten?

Vorige week gevlogen vanuit Amerika. Mijn zoon heeft veel geslapen ivm tijdsverschil, hij is nog maar 3.
Ik wilde hem laten slapen zodat hij bij de landing geen last van zijn oortjes zou krijgen maar van de stewardess moest hij perse wakker worden en moest zijn stoel rechtop worden gezet. In de drukte heb ik geen tijd gehad haar te vragen waarom dit is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit heeft zowel met de meest stabiele zitting van de passagiers bij het stijgen en landen te maken, als om de ontruiming van het vliegtuig bij een eventuele evacuatie zo probleemloos mogelijk te laten verlopen.

Het cabinepersoneel kijkt of er geen obstakels op de paden liggen (tassen, kleding, boeken e.d.), of de tafels opgeklapt zijn, en of de stoelen allemaal rechtop staan, zodat iedereen bij een eventuele evacuatie het vliegtuig zo probleemloos kan verlaten. Als de stoel achterover staat, belemmert dat degenen die op de plaatsen achter deze stoel zitten in bewegingsruimte als die personen het vliegtuig zouden moeten verlaten.

Toegevoegd na 46 minuten:
Ook kunnen de passagiers, die achter een stoel die achterover staat zitten, verwond raken door de stoelleuning die hun richting uit steekt.

(Met dank aan Cyrofiel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er iets misgaat tijdens de landing, is het veiliger als de stoel rechtopstaat. Dan zit je namelijk vaster, terwijl je met de rugleuning naar beneden veel meer van voor naar achter geslingerd kan worden in je gordel, met grotere kans op rug-, nek- en buikletsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding