Waarom kun je bij het uitzoeken van een vakantie niet aanvinken wat je níet wilt?

Je kan alleen maar aanvinken wat je wél zoekt en niet wat je juist niet wilt! Voorbeeld: ik zoek altijd hotels die NIET kindvriendelijk zijn, maar via die optie kan ik niet zoeken. Is hier een reden voor?

Toegevoegd na 13 minuten:
Om het even duidelijker te maken: bovenstaand voorbeeld is slechts een voorbeeld! ;) Ik zie inderdaad dat hotels aangeven wanneer ze wél kindvriendelijk zijn, maar als je dat dus niet zoekt is het makkelijker om andersom te zoeken, dan om alles te lezen en die uit te sluiten. De zoekfunctie wordt er door vergemakkelijkt, maar toch kan het niet. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Volgens mij gewoon omdat dit soort sites zowiezo nooit optimaal zijn gemaakt. Ik bedoel maar, ik zoek ook wel eens zo en er zijn sites waar je een aantal (inderdaad dingen di je wél wilt) aan kunt kruizen maar na ELK vinkje dat je zet begint hij al te zoeken, en dan is het nog heel breed en duurt ERG lang. Pas na het plaatsen van het laatste vinkje blijven er beperkt opties over, ook erg fijn.

Verder denk ik dat het om verwarring te voorkomen beter is om alles naar een "wat je wilt keuze" te vertalen.

Dat voorbeeld van die kinderen die je liever niet door je hotel hebt rennen.... Er zijn hotels waar geen gasten jonger dan 12 of 15 of zelfs 18 worden geaccepteerd. Dat zou best een keuzeoptie kunnen zijn.

Niet kindvriendelijk wil liever niemand bij zijn hotel zetten (behalve die hotels met leeftijdsbeperkingen). en ze kunnen je natuurlijk ook nooit iets garanderen.

Een kindvriendelijk hotel zou in de tijd dat jij er zit VOL kunnen zitten met bejaarden en een " gewoon hotel" zou afgehuurd kunnen zijn (behalve jouw kamer) door een familie reünie met tig kinderen. Daar heeft het hotel niet zo veel invloed op (ook niet als die laatste een vakje hadden: niet speciaal geschikt voor kinderen)
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zo zijn die sites gewoon niet gemaakt en ze zijn gemaakt door naar het grote publiek te kijken en die zoeken daar niet naar. Trouwens lijkt het me dat weinig hotels zullen aangeven dat ze kind-onvriendelijk zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, ik denk dat dit een kwestie van tijd is. In de regel kan je er vanuit gaan dat hoe meer faciliteiten er voor kinderen zijn, hoe meer kinderen er komen. En als ze in de advertentie al zeggen dat ze kindvriendelijk zijn weet je dat je daar niet moet komen. Overigens zijn er inmiddels hier en daar wel kindervrije hotels, maar dan moet je erg goed zoeken.

Wat ik vaak doe is kijken bij Zoover, en als kindvriendelijk erg hoog scoort, weet ik dat ik daar niet heen ga. Buiten de vakanties valt het vaak erg mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, er zijn vaak zoveel dingen die je niet wilt, dan zouden ze een heleboel knoppen aan kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval zou het voor vakantiegangers beter zijn als de sites meer zouden samenwerken en dezelfde begrippen zouden hanteren, bijv. dat iedereen zoekt naar'vakantiewoning'en niet naar ferienwohnung. Maar ja :de commercie heeft zo zijn eigen belangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondoenbaar! Dan zouden vakantie aanbiedingen driedubbel zo uitgebreid worden. Want wat wil je allemaal niet?
Geen vies zwembad
Geen gore kamer
Geen vies eten
Geen smerig bed
Geen kakkerlakken
etc.

Je zoekt op kernwoorden wat je zoekt. En uit die voorstellen selecteer je wat het beste bij je past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaziz, wat voor de een logisch is is het voor de ander niet...
Is niet logisch...kijk maar naar de tv programma's over vakantieleed...
Reisgidsen en reisbeschrijvingen moet je een beetje leren lezen, vooral dat wat er niet staat... Bijvoorbeeld: het hotel ligt vlak bij winkeltjes. Dat wil niet zeggen dat het vlak bij het winkelcentrum ligt.
Of: korte transfertijd vanaf het vliegveld. Dat wil zeggen: je hoort constant de vliegtuigen over gaan, ook 's nachts.
Of:het hotel is onlangs gerenoveerd. Informeer dan eens of ze al klaar zijn? Niet dat het zwembad nog niet in orde is. Als je goed leest, aandachtig, ook tussen de regels door, dan kom je absoluut bij een hotel uit dat aan jouw wensen voldoet. Dus kijken of ze dat hebben wat JIJ wilt. Zoeken op kernwoorden. Dus het staat er wel, dat wat jij niet wilt. Maar dan moet je het ook zien.
zolang je bijvoorbeeld niet op kindvriendelijk klikt, gaan ze er toch automatisch vanuit dat het hotel niet kind vriendelijk hoeft te zijn?