Wat is de minimale leeftijd scooterverhuur in Berlijn?

Ik wil een scooter huren in Berlijn, Duitsland. Nu vind ik geen duidelijke wetgeving over de minimale leeftijd om een scooter te mogen huren. Is dit 18 of 16 jaar?

6 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K
dudemeister
6 jaar geleden
op een fiets zie je meer!
benteeeltink
6 jaar geleden
Ik ben al vaker in Berlijn geweest haha, echt touristisch doen hoeft dus niet. Bovendien vind ik die fietsen daarr echt bagger.. ik kan alleen een beetje normaal fietsen op modelletje omafiets, en die hebben ze daar helaas niet!

Antwoorden (1)

In Duitsland is de minimum leeftijd voor het rijden op een scooter 16 jaar. Een wettelijke leeftijd waarop je een scooter mag huren is er niet, dat bepalen de verhuurbedrijven zelf. Tenminste 4 verhuurbedrijven in Berlijn stellen duidelijk in hun voorwaarden dat je voor de huur van een scooter minimaal 18 jaar moet zijn. Ik acht de kans klein dat er een verhuurder is die wel aan 16-jarigen verhuurt.