Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel geld mag ik in mijn portemonnee meenemen in het vliegtuig onderweg naar Mallorca (spanje)?

Ik ga dit jaar naar Spanje en wil Contant geld meenemen maar ik vind niet echt een verduidelijking hoeveel je mag meenemen. Stel ik neem 4000 contant mee is dit dan een probleem of mag dit gewoon?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
4.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
€ 4000,- is niet verboden, maar waarom zou je zoveel geld contant mee willen nemen? Kijk goed in de voorwaarden van je reisverzekering of zoveel contant geld wel gedekt is (meestal gaat de dekking maar tot ca. € 750,-). Je kunt in Spanje prima pinnen overal, dus ik zie geen reden om zoveel contant geld mee te nemen.
ItisILeClerc
6 jaar geleden
@JanJ2002
Omdat de vraagsteller daarvoor zelf zijn redenen heeft en deze hier niet hoeft te delen.
Reddie
6 jaar geleden
@ItisILeClerc, het staat vrij om een reactie te geven. JanJ2002 wil graag weten waarom deze overbodige vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In principe geldt er binnen de EU geen maximum wat je mee mag nemen.
Wel kan er bij bedragen boven € 10.000,- gevraagd worden waar het geld vandaan komt.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding