10. Amerika
Bezoekers: 379.000

9. Tsjechië
Bezoekers: 380.000

8. Griekenland
Bezoekers: 730.000

7. Turkije
Bezoekers: 760.000

6. Italië
Bezoekers: 950.000

5. België
Bezoekers: 970.000

4. Oostenrijk
Bezoekers: 1070.000

3. Spanje
Bezoekers: 1.730.000

2. Duitsland
Bezoekers:1.880.000

1. Frankrijk
Bezoekers: 2.370.000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frankrijk blijft populairste vakantieland zomervakantie 2012

Komende zomer zullen minder Nederlanders op vakantie gaan. In totaal gaan zo'n 10,8 miljoen mensen op zomervakantie, 69 procent van de bevolking. Dat zijn er 400.000 minder dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO Research. Volgens de onderzoekers komt het vooral door de economische crisis en het lage consumentenvertrouwen dat we minder op vakantie gaan.

Ongeveer 7,8 miljoen mensen gaan naar het buitenland, ruim 200.000 minder dan vorig jaar. Vooral naar België (-100.000), Frankrijk (-75.000) en Griekenland (-60.000) gaan minder mensen. Naar Spanje (+70.000), Turkije (+40.000) en Kroatië (+40.000) gaan er meer.

Ondanks de daling blijft Frankrijk met anderhalf miljoen Nederlandse vakantiegangers de populairste bestemming. Daarna volgen Spanje (900.000) en Duitsland (800.000).

De Ardeche in Frankrijk is de populairste vakantiebestemming in Frankrijk. Daarna volgt vakantie in Zuid-Frankrijk.

http://www.altijdnieuws.nl/lees/3455/Frankrijk_blijft_populairste_vakantieland_zomervakantie_2012.html

Toegevoegd na 8 minuten:
wereldwijd staat frankrijk ook boven aan met 79.5 miljoen toeristen

(2011)

1 Frankrijk 79.5 miljoen
2 USA 62.3 miljoen
3 China 57.6 miljoen
4 Spanje 56.7 miljoen
5 Italie 46.1 miljoen
6 Turkije 29.3 mijoen
7 UK 29.2 miljoen
8 Duitsland 28.4 miljoen
9 Maleisie 24.7 miljoen
10 Mexico 23.4 miljoen

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Tourism_rankings
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top 10 meest populaire bestemmingen op Vakantiereiswijzer

1. Spanje
2. Frankrijk
3. Italië
4. Turkije (+2)
5. Nederland (-1)
6. Griekenland (-1)
7. Oostenrijk
8. Duitsland
9. Portugal (+1)
10. Egypte (-1)

Bron: http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/nieuws/1079/vakantietrends-2012/

De ANWB site geeft dit dan weer aan:

De top 5 zomer- vakantiebestemmingen met reizigersaantallen:
1. Frankrijk 1.510.000
2. Spanje 950.000
3. Duitsland 950.000
4. Italië 655.000
5. Turkije 600.000

Zo zul je diverse top 10 lijstjes vinden. Is ook afhankelijk op welke site je kijkt. Betreft het single-reizen, familie reizen, avontuurlijke reizen.

Een lijstje met totaal andere bestemmingen vind je dan weer hier:

Panama – Ga voor het kanaal, maar blijf voor al het andere!
Helsinki, Finland – Designersstad ten top!
Myanmar – Terug op de toeristische kaart na jarenlang ontoegankelijk geweest te zijn
Londen – De Olympische Spelen! The Queen! Charles Dickens wordt 200!
Oakland, Californië – Nieuwe restaurants en bars wenken
Tokyo – Sommige toeristen wachten liever nog even, dus grotere kansen voor wie wel gaat!
Tanzania – Een opkomende luxe safaribestemming
Chileens Patagonië – Bewijs dat avontuur geen afzien hoeft te betekenen
Lhasa, Tibet – Nieuwe controversiële luxehotels
Havana, Cuba – De Cubaanse hoofdstad is weer bereikbaar voor Amerikanen
Moskou – Nieuwe culturele locaties
Glasgow – De Schotse waterkant
Puebla, Mexico – International mole festival. Moeten we nog meer zeggen?
San Diego – Met brouwerijen en pubs, en altijd zonnig
Halong Bay, Vietnam – Nieuwe manieren om natuurlijke wonder te bezoeken in Zuidoost-Azië

http://www.reishonger.nl/reistips/waar-ga-jij-heen-in-2012/