Waar het beste geld wisselen voor reis El Gouna, Egypte?

Waar kan ik het beste mijn geld wisselen voor onze reis naar Egypte? Kan dit in Nederland of is het makkelijker om in Egypte op het vliegveld te wisselen?

Is er ook een gemakkelijke mogelijkheid tot pinnen in El Gouna? Zo ja, waar?

Met vriendelijke groet, Michelle

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan bij aankomst op het vliegveld van Hurghada het visum kopen bij een van de banken links achteraan in de aankomsthal. Of je gaat in de rij staan die je wordt toegewezen door je reisorganisatie (ben je meestal iets duurder uit). Je kan overal in Egypte pinnen bij elke bank, moet je wel zorgen voor vertrek je bankpas op werelddekking te zetten. Je kan overal in euro's betalen, hou de actuele wisselkoers wel even in de gaten, zodat je het enigzins kan omrekenen. Op de meeste resorts staat of een pinautomaat of is er een bankkantoortje aanwezig. Voor fooien kan je alvast wat 0,50 en euromunten meenemen. Let op, Egyptenaren kunnen euro's niet omwisselen bij de bank, dus vragen ze vaak om te wisselen. Ik neem altijd briefgeld van 5 en 10 euro mee, daar doe je hen een groot plezier mee. De meeste hotels in El Gouna of Hurghada hebben ook een facebookgroep waar je vragen kan stellen, anders mag je mij een priveberichtje sturen, ik ga zelf naar Hurghada in mei. Fijne vakantie!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100