Is er een bepaalde hoeveelheid alcohol dat je mee mag nemen in je ruimbagage?

Ik wil een paar flesjes drank meenemen uit een EU land en ik reis met vliegtuig. Moet dit problemen brengen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Ja:
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/carry/alcohol-tobacco-cash/index_nl.htm

Volgens de EU-wetgeving, hoeft u niet te bewijzen dat de goederen voor persoonlijk gebruik zijn als u minder bij u heeft dan:

10 liter sterke drank
20 liter sherry, port of andere distillatiewijnen
90 liter wijn (waaronder maximaal 60 liter mousserende wijn)
110 liter bier.

((800 sigaretten
400 cigarillo's
200 sigaren
1 kg tabak))

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat me niet helemaal duidelijk is, of je nou 110l bier + 90l wijn mee mag nemen of 1 van de limieten. Maar ik neem aan de optelsom, dus totaal 230liter alcohol (maar dan wel zo specifiek uitgesplitst).