Waarom word Bhumibol (Koning van Thailand) zo aanbeden door zijn volk?

Over staan en hangen er foto's van hem en zijn vrouw op straat, maar waarom is dat? Wij heeft hij gedaan dat zijn volk hem zo aanbid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hetzelfde kun je je afvragen over de koningin van Nederland, of de prins. Of over tieneridolen als Bieber. Het antwoord is natuurlijk: niks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat heb ik opgezocht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Cabbit Eerlijk gezegd denk ik als je hier allemaal foto's op staat hangt van Beatrix dat ze op de ene foto een snortje krijgt en op de andere foto een bril. Althans dat is wat ik denk.

Het beste antwoord

Koning Bhumibol wordt zo geeerd omdat het Thaise Volk zo van hem houdt.

Thailand is politiek (erg) onrustig maar deze Koning is een wijze persoon die in staat is gebleken zelfs Taksin en andere zeer corrupte leden van oa. de regering onder controle te krijgen.

In de vele keren dat ik in Thailand geweest ben (ik ben ook op zeer veel verschillende plaatsen aldaar geweest en heb ook deze vragen gesteld, is mij gebleken dat het volk
WERKELIJK van hem houdt en als de dood zijn dat hij sterft, zijn oudste zoon is geen geschikte opvolger, is de algemene opvatting.

Als buitenlander zou je zeggen dat door de voorfilms en alle foto's van Bhumibol en Sirikit (zijn vrouw) er een soort hersenspoeling is en de mensen niet werkelijk van hem houden.

Het is echter omgekeerd , is mij gebleken.
Bhumibol is in Engeland grotendeels "gevormd" (hij heeft daar gestudeerd en hij heeft niet alleen dingen verboden maar ook alternatieven bedacht bekostigd en uitgewerkt om de bevolking te helpen van de drugs(plantages) af te komen en daar (voor henzelf) winstgevende gewassen etc. in de plaats te kweken.
Ook heeft hij recentelijk (achter de schermen) de prostitutie in zijn land stevig aangepakt, alhoewel hij geen directe uitvoerende macht heeft.
Zo heeft hij ook gezorgd dat doodvonnissen niet meer voltrokken worden.

Hij is dus een koning zonder wettelijke macht maar heeft meer gezag dan enig ander in Thailand, iets wat hij op een uitmuntende manier gebruikt.

Het is daarom voor het volk niet moeilijk om van deze wijze
koning te houden, hij is de lijm die Thailand bij elkaar houdt en heeft ondanks leeftijd en gezondheid daar niet of nauwelijks op ingeboet.
Ik geloof dat er maar heel weinigen in Thailand zijn die hopen op de dood van deze bijzondere persoon.

Het volk pikt het echter echt niet wanneer je de Koning de gek aansteekt. Je komt dan aan HUN koning.
Door sommige stromingen wordt hij als god gezien maar door velen niet, dat maakt het respect voor hem er niet minder op.

Ik ben ook in de periode van zware politieke strijd in Thailand geweest, achter de schermen beslecht de koning veel en zorgt hij voor het terugkeren van rust en vrede.
Het is niet moeilijk om van zo een koning te houden....

Ook koningin Beatrix poogt op dergelijke wijze ons land te behoeden voor kwaad.

Mensen hebben soms geen flauw benul welk een invloed en goodwill zij veroorzaakt, Nederland krijgt bijvoorbeeld veel orders door het netwerk (en) van onze koningin.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie reactie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat ik kan vinden is dat hij stabiliteit creëert dat is erg belangrijk voor een land. verder is het lands wijs, lands eer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dat van de kant van de overheid verplicht is. Eén kwaad woord over deze man en je gaat jaren de bak in.
Zie bronnen.
escape
11 jaar geleden
Ieder land heeft zijn wetten en Thailand wordt er respect van je verwacht t.o.v. ieder die boven je staat. Het begint bij je oudere broer en zus, je ouders, ooms en tantes, je leraar, de monniken op straat en ga zo maar door. De koning staat als werelds leider bovenaan die trap, dus wordt er onvoorwaardelijk respect vereist. Je bent respectloos wanneer je in de bioscoop bij het voorfilmpje over de koning met bijbehorend volkslied niet opstaat. Ik had dat een paar jaar geleden niet door en bleef zitten. Werd er de hele tijd met een zaklamp op me geschenen....