Wat zal ik kunnen merken aan de financiële toestand in Griekenland, als ik daar eind augustus op vakantie ga?

Zal alles duurder zijn?
Zullen er stakingen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik denk dat dat wel mee zal vallen, de Grieken zijn over het algemeen zeer gastvrij en vriendelijk. Ze zijn boos op hun overheid en niet op de toerist. Misschien worden sommige dingen wat duurder maar zoals uit eten gaan is daar spotgoedkoop en dan betaal je straks misschien iets meer, dan is het nog niet duur.
Dus niet al te bezorgd zijn en gewoon alvast net als anders van de voorpret genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De benzine kost nu zo'n 1,67 per liter. Vorig jaar nog maar een euro-tje.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 1 week geleden hier geweest voor de derde keer geweest.
Maar je merkt hier niets van.

Toegevoegd na 2 minuten:
Laatste ''geweest'' moet weg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Stakingen heb ik niet meegemaakt in Griekenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eind augustus is nog ver weg, maar ga er maar vanuit dat zaken duurder worden daar.

Toerisme is een grote bron van inkomsten en ze kunnen elke cent gebruiken dus worden dingen die toeristen nodig hebben duurder.

De grieken zijn onwijs boos (logisch) en reken er maar op dat er nog meer gestaakt zal gaan worden.

Als ik een vakantie had geboekt naar griekenland zou ik hem nu nog omboeken en lekker naar een ander land gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eind August is zo ver weg, daar valt nog weinig zinnigs over te zeggen. Vooralsnog beperken de ongeregeldheden zich voornamelijk in Athene. Daarbuiten is het over het algemeen vrij rustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zusje woont in Griekenland en heeft verteld dat alles wel duurder is geworden. Dat komt met name ook door het verhogen van de BTW door de overheid om zo snel aan geld te komen. Niet zo slim want daardoor besteden mensen minder geld en dat is dus weer slecht voor de economie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gaan niet naar Griekenland maar naar Curacao. Daar betaal je met de Amerikaanse dollar of de Antilliaanse gulden die aan de dollar is gekoppeld. Door het hele gedoe rondom Griekenland en ook Spanje en Portugal is de euro enorm in waarde gekelderd. Een paar maanden geleden kreeg je voor een euro nog 1dollar50, nu nog maar 1,23 en waarschijnlijk zakt het nog verder af. Dus ik weet wel zeker dat ik er in de vakantie wat van merk! Ik ben veel duurder uit.