In welke plaats in Italië staat dit zwijn?

Ergens in Italië staat een standbeeld van een zwijn.
Er is een verhaal dat iedereen die het beeld aanraakt op een dag terug zal keren naar deze plek.
Ik heb het beeld aangeraakt en zou graag eens teruggaan, maar helaas weet ik de naam van de plaats niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het beeld staat op het Mercato Nuovo middenin Florence.

Mooi beeld in een schitterende stad. Kan me niet voorstellen dat je die plaats niet hebt kunnen onthouden.
Florence is zo'n onvergetelijk mooie stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plaats heb ik wel onthouden, absoluut.
Maar ik ben in een aantal dagen in zoveel plaatsen in Italië geweest dat ik van sommige dingen niet meer weet waar het nou precies was.
Zo ook met het zwijn.

Andere antwoorden (4)

Florence. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Castelnuovo Rangone, provincie Modena
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Florence, maar zou je wel gaan als je je de stad niet meer herinnert ?
Het is die stad met de Ponte Vecchio, die ouwe brug en de David (copie) op het pleintje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad Florence in Toscane.

Wat ik me kan herinneren van ons bezoek aan het zwijn, is, dat je een muntje op zijn tong moet leggen en dat dan los moet laten. Als het muntje in het putje onder het zwijn valt, keer je nog eens terug naar Florence, anders niet.
..maarrehhh... Je mag zo vaak proberen als je wilt.

De dag- of weekmarkt wordt opgesteld rond het zwijn.
Bij ons 2e bezoek aan Florence (het muntje had dus gewerkt!!) konden we het varken daardoor eerst niet vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
zo te zien aan de foto die C4th toevoegde, moet je een muntje op zijn neus leggen, want zijn tong is niet te zien en zijn neus wordt duidelijk veel aangeraakt.