Ik ben 18jaar en ga binnenkort alleen naar Kaapverdie, heb ik daarvoor visum nodig?

En met wat moet ik rekening houden? Het is een prachtig eiland maar ik heb toch wel schrik omdat het in Afrika ligt? Iemand die ervaring heeft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb veel met Kaapverdianen gevaren. Waren allemaal lieve mensen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een week geleden zou je alleen naar Amerika gaan, weet je zeker dat je nu binnenkort alleen naar de Kaapverdische eilanden gaat? Het is wel een andere kant uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@JoanDArc
Hahah wat houd je men profiel toch goed in de gaten, ik ga inderdaad naar Amerika reizen maar dat is meer zakelijk. K maak eerst een tussenstop in Kaapverdie meer om te genieten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Behalve dat het er altijd waait, wordt het zeker alleen maar genieten, bij deze charmante bevolking.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus qua veiligheid moet ik mij al geen zorgen over maken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@OMWTA, de veiligheidswaarschuwing van Buitenlandse Zaken betreft niet een of andere politieke toestand. De waarschuwing is voor de kleine criminaliteit die in alle vakantieoorden aanwezig is.(Ook op Scheveningen, Oostende of Benidorm hoor).
Het gaat om zakkenrollers en lieden op snelle scooters die in het voorbijgaan tasjes jatten en portemonnees van terrastafeltjes grissen.

Antwoorden (1)

Voor de reis naar de Kaapverdische eilanden moet je beschikken over een paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij vertrek uit de Kaapverdische Eilanden.
Een visum is verplicht. Deze kunt u online aanvragen of persoonlijk bij het consulaat van de Kaapverdische Eilanden in Rotterdam.
http://www.conscv.nl/pt/servicos-consulares/vistos-visa

Actuele status van het reisadvies is: Waakzaamheid betrachten.
Dit reisadvies is afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken en moet er voor zorgen dat reizigers zich beter voorbereiden op mogelijke veiligheidsrisico’s tijdens een buitenlands verblijf.

Toegevoegd na 21 minuten:
https://www.reisgraag.nl/vakantie-kaapverdie/eilanden-kaapverdie