Hebben de Canarische eilanden ooit bij Marokko gehoord?

De Canarische eilanden horen bij Spanje maar deze eilanden liggen eigenlijk dichterbij Marokko dan Spanje. Ik vroeg me af of deze eilanden eigenlijk ooit bij Marokko hebben gehoord net als de Spaanse enclave's Ceuta en Melilla.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
5.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of een ander Afrikaans land, dat zou ook kunnen

Het beste antwoord

Nee, wel een logische vraag, maar ze hebben nooit bij Marokko gehoord.

De oorspronkelijke bevolking van de Canarische Eilanden zijn de Guanchen. In de vijftiende eeuw werden de eilanden door de Spanjaarden veroverd.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! :)
Nu weet ik 't eindelijk
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tegenwoordig wordt door de meerderheid van de wetenschappers de theorie, dat de oorspronkelijke bewoners van de Canarische Eilanden in meerdere immigratiegolven tussen 500 v.Chr. en het begin van onze jaartelling uit Noord-Afrika zijn geïmmigreerd, voor het meest aanvaardbaar gehouden. Voor de Guanches van Tenerife acht men dat zelfs vrijwel zeker. DNA-onderzoek heeft een sterke genetische verwantschap aangetoond met Imazighen uit Libië en Algerije. Overigens is de theorie, volgens welke de eerste bewoners de eilanden koloniseerden in de tijd, dat de Sahara tot een woestijn opdroogde, dus wellicht al in het 4e of 3e millennium voor onze jaartelling, ook nog niet geheel verworpen.