Waar kan ik dit bedrag claimen?

Wij komen net terug van onze reis naar de Seychellen, waar we ook zijn getrouwd. aangekomen in Mahe bleek onze tas in Amsterdam te zijn gebleven, hier zat alles van mijn man in en alle toiletartikelen. Als ook het trouwpak van mijn man.Wij hebben bij aankomst ongeveer 30euro gehad van de vliegtuigmaatschappij om de hoognodige dingen te kopen. Dat was natuurlijk veel te weinig want ik moest zonnebrand, wat kleding, tandenborstels enz kopen. De bonnetjes heb ik bewaard.Onze tas zou donderdag komen maar dat was dus niet zo. Vrijdags zouden we trouwen maar aangezien er nix was hebben wij ons huwelijk uitgesteld naar zondag. geen probleem an sich, maar nu kloppen de inscripties op de ringen ook niet meer.Gedurende de reis heb ik mijn reisverzekering al gemaild om het te melden, maar eenmaal thuis kon ik de gemaakte kosten(zeker over de 100euro)niet bij de verzekering claimen. De tas(die bij aankomst kapot was)en een flesje parfum dat was gebroken worden gerestitueerd door de luchtvaartmaatschappy(air France/air Seychelles). Wij balen wel van de gemaakte kosten en onze trouwringen, het is toch verdorie niet onze schuld!Het is al erg zat dat we meer als 4 dagen veel van onze spullen niet hadden!.Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Bij vertraagde bagage kan je de kosten voor noodzakelijke artikelen claimen bij de luchtvaartmaatschappij die je ticket heeft uitgegeven. In geval dus bij Air France.
Niet alle kosten zullen vergoed worden maar bij een vertraging van 4 dagen toch zeker de inhoud van een toilettas en kleding. Goed dat je de bonnetjes nog hebt. Laat je dus niet afschepen naar je reisverzekering: het is de luchtvaartmaatschappij die moet compenseren.
Utrecht
12 jaar geleden
Een dergelijke zaak was zojuist op tv bij 'recht in de regio' met Mr Visser (de rijdende rechter). Zijn advies was om een klacht neer te leggen bij de geschillencommissie reizen.
paulus811
12 jaar geleden
taaie kost, maar hier staat het hele verhaal, met alle rechten die je hebt