Hoeveel autochtone Nederlanders gaan er jaarlijks op vakantie naar Marokko en naar welke plaatsen?

Er is een groeiende trend waarneembaar, maar zijn hier ook cijfers voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Kijk een op de site van CBS (Centraal Buro vd Statestiek). Overigens is die trent niet groeiende hoor. Steeds meer 2e en 3e generatie uit de 'Marokkaanse gemeenschap' blijven thuis of gaan naar traditionele vakantielanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn vooral groeps- en individuele rondreizen die men in Marokko maakt en citytrips naar Marrakech zijn ook populair.
De Toeristen gaan dus niet een week bakken op het strand zoals in Egypte het geval is.
Men komt vooral om meer van het land en de cultuur te zien.
Rondreizen zijn er in allerlei soorten en maten maar onderstaande steden/plekken worden veel bezocht:
* Marrakech
* Rabat
* Fes
* Casablanca
* Atlasgebergte
* (Zand)woestijntocht bij zonsopgang op kameel
* Bezoeken van markten, moskee, leerlooierij en andere "oude" ambachten, traditionele keuken proeven, etc

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry maar ik heb dus geen cijfers voor je en een tip hierover heb je al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf ,20 jaar geleden,met nog 2 anderen,allemaal volwassen naar Agadir geweest,een stad van uiterste,1 kant heel rijk ,schoon,mooie gebouwen,rijke historie,en veel te doen,ging je beetje uit het centrum,kon 1 straat verder zijn was het geheel het tegenovergestelde.
Wij hadden toen een auto gehuurd,en zijn naar Marrakech gereden,je moet dan wel je goed aanpassen op hun rijstijl,en stevig in je schoenen staan,het was een hele rit,wel te doen,Marrakech is een hele oude stad met veel te bezichtigen ,zeker de moeite waard.
Het land op zich was een hele belevenis,mooi van cultuur,en nu zijn wij inderdaad niet echt in buitenwijken geweest,dus het echte Marroko niet gezien.