Ik ga binnenkort ALLEEN naar amerika reizen, met wat moet ik allemaal rekening houden? En heb ik alleen een visum nodig om daaar binnen te geraken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Amadea
7 jaar geleden
Ben je minderjarig of al meerderjarig?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn ontelbaar veel websites waar alles opstaat en er zijn ook fora voor zulke reizen.
Als je daar je vraag stelt (na de sites te hebben gelezen) krijg je betere antwoorden. Voor antwoord hier hebben we wel wat meer informatie nodig, zoals leeftijd, hoe lang ga je, wat voor soort reis, heb je een paspoort van een land waarmee je op dit moment niet in USA komt of ga je alleen naar andere delen van amerika? Waar in Amerika ga je naartoe?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plan nu al hoe je zelf daar wil verplaatsen . Vliegvelden zijn vaak buiten de stad . Taxi's zijn vind ik duur de bus vaak goed te doen ( credit kaart ) Auto huur vaak prima en betaalbaar . Denk aan Mobille heet daar cellphone . Daar een sim kaart kopen ? Check of je tel dat aan kan ( no simlock en band breedte ) Zorg altijd voor wat cash verdeel dat over meerdere plaatsen . Zorg dat je tel nr's weet van je creditcard organisatie als het fout gaat . Hou dagelijks contact met het thuis front ( een ap ) stuur je locatie door . Amerikanen zijn zeer vriendelijk en gast vrij maar wel in den beginne achterdochtig Wees ook op je hoede . Ga je zelf rijden verdiep je in de verkeerd regels en ook wat te doen bij een aanhouding door de politie hou je handen op het stuur DUS GEEN GEFROMMEL in je zakken anders pijn aan je oor . Pas als de agent zegt show me Veel plezier het is een fantastisch mooi land .

Antwoorden (2)

Ik reis maandelijks van en naar de VS (ook alleen) en waar je rekening mee moet houden is:

- geldig visum (als toerist een ESTA, is 90 dagen geldig en je mag niet werken)
- geen recente en/of zware veroordelingen in Nederland
- neem minimaal 200 usd in contanten mee voor een eventuele taxi naar je hotel. Veel taxi's kunnen of willen geen credit card aannemen
- als het niet nodig is, neem geen voedsel mee. Dit kan tot een extra scan dus vertraging leiden
- wees voorbereid op wat je in de VS gaat doen, dat kan de douane vragen
- houdt geldig paspoort en 1e logeeradres bij de hand, je moet deze gegevens namelijk opgeven op het 'customs' formulier dat je krijgt in het vliegtuig
- neem een credit card mee. Sommige zaken, zoals bijvoorbeeld een busticket, zijn vrijwel niet contant te betalen. Je NL bankpas werkt niet altijd
- check regelmatig je credit card online of er geen vreemde afschrijvingen zijn. Ik ben inmiddels twee keer van de cc gegevens bestolen
- vergeet je rijbewijs niet want misschien wil je een auto huren (ook als je het niet van plan bent
- neem omrekentabellen mee voor kleding en schoenen als je gaat shoppen. De maten zijn daar anders
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Duidelijk Maar check regelmatig je credit card online of er geen vreemde afschrijvingen zijn. Ik ben inmiddels twee keer van de cc gegevens bestolen Is daar ook nog iets tegen te doen in praktische zin. Sta er van te kijken. Is dat een typisch probleem in de VS?
paulus811
7 jaar geleden
Dank voor de + MrTomaat. Om de 2 keer diefstal van cc gegevens in perspectief te plaatsen, dat is t.o.v. van ongeveer 1.000 cc transacties die wel goed zijn gegaan. Probleem van de cc is dat het systeem is gebaseerd op vertrouwen, maar je meestal geen idee hebt wat de ober met jouw cc doet als hij ermee wegloopt. Voor online bestellingen is meestal het nr, de cvc code en vervaldatum voldoende, en die staan allemaal op de card gedrukt. Fraude is vrijwel niet te voorkomen, maar je kunt wel alert zijn. - wie fraude wil plegen heeft een neus voor niet-Amerikanen. Deze zijn namelijk na max 3 weken meestal het land weer uit en dan begint vaak de diefstal. Op afstand vanuit bijvoorbeeld Nederland is aangifte doen is een behoorlijke barriere. - De meeste fraude wordt gepleegd in de horeca. Let dus goed op waar je cc heen gaat als je afrekent. Men kopieert de voor en achterkant en de magnetische strip. Beter nog, betaal contant. Wel is het zo dat in bepaalde bars in NY (andere steden heb ik minder ervaring) je je credit card moet afgeven anders krijg je niks. De card krijg je terug wanneer je vertrekt (uiteraard vergezeld van de rekening). Zo weten ze dat je niet wegloopt. Op zich een prettige manier van drinken in een bar, maar wel met een klein risico. - fraude begint meestal met een klein bedrag besteedt in een grote winkel bijvoorbeeld Walmart (soort mega AH). Omwille van de snelheid wordt daar meestal geen pin gevraagd bij kleine bedragen en zo checkt de fraudeur of de kopie cc werkt. Bel meteen je cc provider en laat de boel blokkeren als je een verdachte transactie ziet. - Ik heb gemerkt dat American Express bijzonder intelligente algoritmes heeft om fraude te detecteren. Dit is een veiligere kaart dan bijvoorbeeld Mastercard. AE belt je zodra ze iets verdacht vinden, bij andere providers moet je zelf aan de bel trekken, maar waterdicht is het ook bij AE niet. - Ik heb twee cc, want als bij fraude er een geblokkeerd wordt ben je in de VS behoorlijk gehandicapt. De cc provider stuurt de nieuwe kaart begrijpelijkerwijs naar je huisadres in NL. Zonder cc is het lastig inchecken in hotels, alternatief is een een hoge borg in contanten. Of het een typisch VS probleem is weet ik niet, wel is de VS een echt credit card land. Bij Starbucks bijvoorbeeld betaalt vrijwel iedereen zijn bakkie koffie met een cc omdat het voor kleine bedragen net zo simpel werkt als contactloos betalen in NL met je bankpas.
Inderdaad je hebt een Esta nodig. Verder zou ik adviseren even langs het reisbureau te gaan. (bijvoorbeeld D-reizen) Daar kunnen ze je nog aanvullende tips en brochures meegeven. Daar staat ook in aan welke dingen je nog moet dingen en informatie over het land zelf. De enige extra kosten die je betaalt zijn €35,- boekingskosten verder is er geen verschil in prijs. Tenzij je akkoord gaat met extra dingen die ze je aanbieden zoals stoelreservering...