Hoe haal ik mijn moeder over mij alleen naar Spanje te laten vliegen?

Een vriend van mij woont in Madrid..en er heen vliegen is blijkbaar heel goedkoop met Ryanair (thank God)...en ik wil dus naar hem toe vliegen voor een weekje ergens in de zomervakantie!

Maaaaaarrrr...mijn moeder D:! Hoe haal ik haar over om mij te laten gaan? Het probleem is, mijn moeder kent hem natuurlijk helemaal niet en als ik haar zeg dat ik bij hem blijf slapen zal ze een hartaanval krijgen. Daarnaast kan ik ook zeggen dat ik een hotel zal zoeken daar ofzo...maar ja, hoe zouden jouw ouders reageren als je 'opeens' naar Madrid wilt gaan ..alleen! Ik ben trouwens 17!

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, zij weet niets van zijn bestaan af ... en een 17-jarige jongen die alleen in Spanje rondloopt..dat zou zij niet fijn vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heb je hem leren kennen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Online...we zijn al heel lang goede vrienden... nou eigenlijk meer dan dat maar dat hoef zij niet te weten hahha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij komt ook hier over een maandje =] Zal hem dan maar eens gaan voorstellen aan mijn ouders :D!
capthavoc
12 jaar geleden
Dus je heb hem al eerder gezien ? ik mag aannemen dat als je zegt "meer dat dan" dan je heb dus al kent
ik zou het erg gevaarlijk vinden om je als 17 jarige alleen naar spanje te laten gaan naar iemand die je alleen online kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah we hebben elkaar al eerder gezien in Amsterdam.

Het beste antwoord

Als ik zo je reactie's op anderen lees dan zeg ik;
Vertel het je moeder dat jij de voorkeur voor jongens hebt.
Niet verzwijgen,ook al is je relatie met je moeder niet helemaal oké,zij heeft te accepteren dat jij op jongens valt en ik denk dat dit in het begin best heel moeilijk voor haar zal zijn en zij het in het begin niet zal accepteren,maar dat zou je voor lief moeten nemen want niemand,ook jij niet hoeft zich anders voor te doen dan dat hij/zij werkelijk is.
Niet verzwijgen want als je dit stiekem gaat doen dan schaadt je het vertrouwen tegenover je moeder helemaal en dat is natuurlijk helemaal niet goed voor jullie verstandhouding.

Ik wens je veel succes en sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt iedereen!

Andere antwoorden (3)

Dan zul je haar eerst eens op de hoogte nmoeten stellen van zijn bestaan. Ik zou als jouw moeder ook niet staan te springen van blijdschap als mn dochter met zo'n mededeling uit het niets kwam. "Ma , ik wil naar Spanje want ik heb daar een vriend"
Laat die vrien meet de goedkope Rijanair naar Nederland komen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij komt ook hier hoor! In een maandje, maar ik wil ook daarheen! Nou ja, misschien dat ik hem dan maar eens voorstel aan mijn ma =]! Thanks ahah
anneliez
12 jaar geleden
ik had niet eens gezien dat je een jongen bent, hoezo vooroordelen ;) sorry.
Maar jongens alleen worden toch iets makkelijker losgelaten dan meisjes, is weer wel n voordeel. Maar aan je andere reactie te zien, zou je moeder het echt zo erg vinden dat je op jongens valt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yup, dat zou zij erg vinden en mij dus nooit laten gaan...daarom zoek ik voor een andere oplossing dan vertellen dat hij mijn vriendje is.
anneliez
12 jaar geleden
Stel hem voor, en gun je moeder tijd. Jij hebt ook tijd nodig gehad om te weten wie en hoe je bent
Hoi Roy,
Jouw moeder weet dus nog niet dat jij op jongens valt.
Of misschien weet ze het al lang en wacht ze geduldig tot jij er mee komt.
Ik zou eerst een goed gesprek aangaan met haar. Wanneer je eerlijk tegen haar bent begrijpt ze misschien beter wat jouw beweegreden is naar hem toe te willen. Maak afspraken met haar, wees eerlijk en bouw een vertrouwensband met haar (verder) op. Ik, moeder van een geweldige zoon en schoonzoon, spreek uit ervaring. Veel geluk en wijsheid. Wees voorzichtig. Er lopen echt rare mensen rond op deze bol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
=] Bedankt! Mijn relatie met mijn moeder is niet echt je van het en ... ik denk niet dat ik haar ooit zal vertellen dat ik ook op jongens val... Denk dat ik het gewoon bij 'vriend' ga houden x: Misschien dat hij mijn gedachtes kan veranderen als hij volgende maand hier is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iphoontje...+!!!
Roy,
Je moeder niet vertellen dat je op mannen valt is toch wel heel raar..
Natuurlijk vind ieder kind mam ouderwets en zo, maar we leven niet meer in de pre- historie .. Ik denk dat je moeder zo'n dingen beter begrijpt dan wie ook... gewoon vertellen..
En trouwens je kunt dit toch niet eeuwig geheim houden..
Vertel gewoon en wie weet ben jij meer verbaast dan zij!!!
Succes