Wat is de hoofdtaal van de Senoi?

omdat ik binnenkort op vakantie ga en de Senoi ook zeker wil bezoeken wil ik graag al wat meer informatie over de Senoi. Nu vroeg ik me af wat de hoofdtaal is van de Senoi aangezien de Senoi ook diverse dialecten heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de meeste Maleisiers spreken ook gewoon Engels.

Het beste antwoord

De hoofdtalen zijn:
Semai en Temiar

(Daarnaast zijn veel voorkomende talen:
Lanoh, Sabüm en Semnam.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Senoic_languages
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

De officiële taal van Maleisië is Maleis. Naast de officiële taal worden er ook veel dialecten gesproken.

http://www.azie.nl/maleisie/praktische-informatie/taal/

Site met veel informatie over Maleisie en de Orang Asli oorspronkelijke bewoners, waarvan de Senoi een groep zijn.

http://www.malaysiasite.nl/senoi.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoofdtaal is Semai, daarnaast wordt er nog Maleis en Temiar gesproken.

Semai:
[sea] 43,900 (2003). 2,000 monolinguals. Ethnic population: 40,000 (2000).

Northwest Pahang and south Perak, Selangor, Negri Sembilan, central mountain area.

Alternate names: “Central Sakai” , Seng’oi, Sengoi, Senoi.

Dialects: Jelai, Perak I, Perak II, Cameron, Telom, Bidor, Betau, Lipis, Bil, Ulu Kampar (Kampar), Gopeng, Tanjung Malim, Parit, Tapah (Jalan Pahang).

Classification: Austro-Asiatic, Mon-Khmer, Aslian, Senoic