Wat ben je nodig om een stacaravan te vervoeren, en wat kost dit gemiddeld?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ca. 10 Km

Toegevoegd na 19 minuten:
Even extra uitleg: mijn zoon mag er dus een gratis van een camping bij ins in de buurt halen. Deze wil hij graag bij ons op onze grond zetten als zijn 'eigen' verblijf waar hij dan zijn vrienden in kan ontvangen.

Maar als ik de antwoorden en reacties zo lees dan wordt het hem dus niet :-/

Toegevoegd na 20 minuten:
Voor de taalneuroten: ins = ons

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
17.4K

Antwoorden (2)

een vrachtwagen met oplegger
de kosten zijn ong 1250€
heb ik gehoord van iemand die bij ons op de camping een grote caravan had laten verplaatsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar 10km (na de toevoegingen)
Afhankelijk van het formaat en de staat van de stacaravan kan je hem achter een tractor hangen, of op een kar/dieplader achter een tractor.
Of hierbij een vergunning noodzakelijk is, is vooral afhankelijk van het formaat.
Dat is een stuk goedkoper dan een vrachtwagen met dieplader.

Heeft de camping geen tips, kennen ze misschien een lokale boer die het vaker doet.
Je zou het ook op werkspot of marktplaats kunnen zetten, of een briefje bij de supermarkt. Je betaalt achteraf en de caravan is gratis, dus als je het laat doen maakt het voor jullie niet uit of het volgens de regeltjes gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een tractor gaat dat niet lukken. Een stacaravan is niet gebouwd om te rijden, bij de eerste drempel valt hij uit elkaar, hij is namelijk niet geveerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon rustig aan, dan kan er heel veel, over verkeersdrempels wel heel langzaam. De luchtbanden veren genoeg.
Ze worden ze vaak ook van een camping afgehaald waar een trailer niet of hel moeilijk kan komen. De openbare weg is een stuk gladder.