in welke aantallen ik hotwheels auto's mee kan nemen van florida naar nl?

ik ga naar Florida over 4 weken en was benieuwd in de aantallen die ik mag meenemen naar nl? en of ik het misschien beter kan versturen vanuit daar naar nl ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (1)

Je mag zoveel meenemen als in je koffer past (let op de max. afmetingen en gewicht (23kg); check bij je airline). Daarnaast mag je formeel voor maximaal €430 per persoon aan goederen belastingvrij invoeren.
In de praktijk (ik ook al 7 keer) nemen velen de gok en komen met een tas vol gekochten kleding terug en lopen zonder te blozen door het groene poortje. Maar er is een kans dat je eruit gepikt wordt....

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter verduidelijking: voor de douane mag je voor max €430 aan goederen belastingvrij invoeren. Of je het in je koffer met afmeting en gewichtsbeperking meekrijgt is een zaak van de airline. Doorgaans mag je voor zo'n €75 een tweede tas (van 23kg) inchecken.
Utrecht
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
okey dus ik mag voor 430 euro belastingvrij invoeren en als ik er uit gepikt word mag het gewoon mee.
en word het in nl valuta gerekend of amerikaanse waar het vandaan komt want in usa zijn ze 0.80 dollar en in nl 3.50 euro
Utrecht
7 jaar geleden
Goede vraag!
Wat ik van de douane website begrijp, gaat het om het bedrag dat jij ervoor hebt betaald. Dus de Amerikaanse prijs. Maar dan moet je dat wel kunnen aantonen (dus ergens -goed verborgen- wel de bonnetjes bewaren). http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/geen_belasting_betalen_reizigers/wat_mag_ik_belastingvrij_meenemen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
okey bij deze harstikke bedankt je hebt me goed geholpen hiermee mvg tom