Hoe kan ik in China gaan werken?

Ik wil later heel graag emigreren naar het buitenland omdat ik weet dat succes inmiddels niet meer in het Westen ligt. Maar hoe kun je nou emigreren? Ik kan natuurlijk niet het vliegtuig pakken en daar maar gewoon lekker een baan gaan zoeken. Ik moet van te voren een plan hebben bedacht en met bedrijven contact hebben. Maar hoe werkt dit allemaal en wat moet je er voor doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk allereerst een opleiding volgen tot iets, waarmee je een gat vult in de chinese markt, en dan nog vloeiend chinees leren.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
omdat ik weet dat succes inmiddels niet meer in het Westen ligt oh, vertel?

Het beste antwoord

Toen ik door China heen reisde, ontmoette ik vele mensen die daar Engels les gaven. Ze hadden geen speciale opleiding oid ervoor, maar ze gaven gewoon engels les, en leerde zo dan weer Chinees. Ze deden het wel allemaal via een organisatie: bijvoorbeeld met EF: http://www.englishfirst.com/trt/teaching-english-in-china.html
Je zou via deze route in het buitenland kunnen komen te werken.

Ook zou je kunnen kiezen om een opleiding te volgen die iets meer internationaal gericht is, google eens een aantal opleidingen, kijk of er iets tussen zit voor jou!

Toegevoegd na 1 minuut:
De kwalificaties om engels les te mogen geven, verschilt erg per organisatie, dus nog meer google werk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem eens contact op met de ambassade
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
China is nu booming, maar er zijn genoeg andere landen in opkomst nu de crisis heerst in de USA en Europa.
Zorg ten eerste dat je de taal spreekt en schrijft, zodat je niet afhankelijk bent van anderen die je zomaar iets wijs kunnen maken.
Zoek een product of richting die goed in de markt ligt.
Neem contact op met de nederlandse ambassade in dat land voor o.a. adressen van nederlandse bedrijven en businessmeetingen. De nederlandse ambassade kan je ook meer vertellen of doorverwijzen met betrekking tot de "Kamer van Koophandel" in het betreffende land, over de wetgeving en verblijfsvergunningen.
Vraag tips aan nederlandse expats die in het betreffende land wonen.