Heb ik een adapter nodig voor mijn reis naar Amerika?

Ik ga binnenkort voor 2 maanden stage doen in Amerika. Ik gebruik een Macbook Pro voor mijn studies/stage en vroeg mij af of ik voor mijn apparaten die ik meeneem naar daar (iPhone, iPad, Macbook Pro, scheermachine, ..) bepaalde voltage converteerders nodig heb? Ik heb op Ebay verschillende EU to US pluggen besteld, maar deze converteren geen voltage. Is dit dus noodzakelijk om dit te converteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
6.1K

Het beste antwoord

Hi Warreb,

De meeste nieuwe apparaten (maar zeker de Apple devices) werken op zowel 240 als 110 volt. Het enige wat je nodig hebt is dus een verloopstekker. Geen voltage converter.

Voor de Macbook is het wellicht handiger om te kijken naar een Amerikaanse DuckHead. Deze hiermee maak je van je Nederlandse adapter een us-adapter. En hoef je niet steeds je verloopstekker mee te nemen. Een dergelijke DuckHead kan je ook op een iPad lader klikken en zo dus eenvoudig je iPad en iPhone opladen.

Mocht je iemand kennen die ooit bijvoorbeeld een iPad in de US heeft gekocht, dan heeft hij waarschijnlijk nog een ongebruikte US DuckHead liggen. Anders zijn ze eenvoudig te vinden via Marktplaats.

Mocht je ooit zonder verloopstekker zitten voor je iPhone of iPad, bendak dan dat je ook kunt opladen vanuit je laptop, of dat de meeste nieuwe TV's ook een USB aansluiting hebben (handig in een Hotelkamer!).

Veel succes tijdens je stage!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen probleem. Als je de US stekkers hebt, zetten de opladers voor je iPad, Macbook etc. het voltage automatisch om naar 110 volt. Ik woon zelf in New York en heb soms het gevoel dat opladen wel iets langer duurt dan in Europa. Maar het werkt dus wel. Handig is een 3 weg stekkerblokje, zo heb je maar één stekkeradapter nodig.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Paulus811, wat bedoel je precies met een 3 weg stekkerblokje?
paulus811
10 jaar geleden
Dat is een gewoon een simpel verlengsnoer met aan de ene kant een stekker en aan de andere kant een plastic blokje met 3 (je hebt ze ook met 4, 6 of meer) aansluitingen voor stekkers. Zo heb je maar 1 verloopstekker nodig en kun je 3 apparaten aansluiten. Die verlengsnoertjes zijn in iedere bouwmarkt voor rond de 3 euro te koop. In hotels zijn vaak ook niet voldoende stopcontacten, ik heb er veel plezier van.