Hoe betaal je snelwegen in Italië?

k had een korte rit over een Italiaanse snelweg gemaakt. Toen ik aan de automaat wou afrekenen, stelde die mij een enorm bedrag voor.
Ik duwde de toets 'assistentia' en een stem begon te praten, een uitleg in het Italiaans die ik niet verstond. Toen kwam er stilte, en daarna kwam mijn kaart terug en hoorde ik 'arrivederci', waarna de slagboom open ging. Ik heb dus niets betaald. Wat moet er nu gebeuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je met "mijn kaart" jouw creditkaard ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kaart die je krijgt als je de snelweg oprijdt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Er zijn nog automaten die het bedrag zowel in lires als in Euro's aangeven - in Italië vermelden ze nog heel vaak beide prijzen. Heb je misschien het lire-bedrag bekeken? 10 euro is bijvoorbeeld 19362,70 lire...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je kan niet meer in lire betalen,je had eigenlijk zelf assistentie moeten gaan zoeken bij het personeel,even parkeren na de slagboom.en wat is een hoog bedrag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik reed heen, van de Zwitserse grens naar Firenze en betaalde ongeveer 25€.
Ik reed terug van Firenze naar Mont-Blanc en verliet de snelweg even in Alessandria en betaalde 28€. Toen ik verder van Alessandria naar de Mont Blanc reed,moest ik bij de grens nog eens 38€ betalen.
Dit lijkt me niet normaal, maar hoe liet de automaat me passeren zonder betalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat jij op de assistenza knop drukte,daar druk je op als je problemen met betalen hebt,zodat er geen rij met ongeduldige automobilisten achter je komt te staan.Daarom ging de slagboom open.je hadt moeten wachten op personeel na de slagboom.vreemd inderdaad die bijbetaling van 38 euro.de andere prijzen zijn normaal.Was je met een personenauto?geen vrachtwagen neem ik aan.je kan kijken op de site van autostrada anders wil ik het wel voor je doen en kijken hoe en wat en eventueel een mail sturen naar autostrade italiane.stuur je wel een berichtje tussen vandaag en morgen als ik meer weet

Het beste antwoord

De italiaanse snelwegen zijn duur.Er had personeel moeten komen om je assistentie te geven.Je zal de rekening thuis krijgen want de nummerborden worden gefotogreerd.Kan wel een tijdje duren omdat je in het buitenland woont.

Toegevoegd na 6 minuten:
Helaas wordt alles geautomatiseerd,steeds minder zit er iemand aan het loket waar je kan betalen.korte trajecten op de snelweg kosten duurder in verhouding tot langere trajecten en sommige snelwegen zijn duurder zoals de A 24 omdat die dwars door de bergen loopt en duur was in de aanleg

Toegevoegd na 11 minuten:
Je had geld in het bakje moeten doen wat opengaat.Je kan ook een vooraf betaalde kaart kopen,de via card

Toegevoegd na 14 uur:
www.autostrade.it Daarna op percorsi e pedaggi clicken.Daar kan je zien hoe duur het traject kost
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Taby69, bedankt voor je duidelijke antwoord. Volgens de site zou het 72€ kosten van Firenze naar Aosta. Dat is ferm duur voor 525km.
Op de site staan ook de gegevens om te betalen. Ik zal het storten. Klaar is kees.
Ter info. Van Luxemburg naar Marseille is ongeveer 900km en kost 52€. De parkings en snelwegen in Frankrijk zijn bovendien van veel betere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja de snelwegen zijn heel duur geworden en minstens eenmaal per jaar worden de prijzen verhoogd.Fijn dat je er uit bent gekomen en gegevens hebt gevonden om te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gisterenavond met een kennis gepraat die in zo n betaalhokje werkt,hij vertelde me dat als je vergeet in of uit te checken betaal je altijd het maximale bedrag,van noord tot zuid italie en dat is in de 70 euro,

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet meer waar, maar ergens hebben we een kort stukje snelweg gehad, waarbij we niet met credit card konden betalen en losse euro's moesten hebben.

Meestal kun je dus wel met credit card betalen.