Als ik met mijn camper ga reizen naar een ander land, mag het eten wat ik bij me heb dan ook mee het land in?

Ik reis door Europa, het Midden Oosten en Azië. Mag het eten en drinken wat ik in mijn koelkast heb gewoon mee de grens over, of moet ik dit weg doen?
En wordt mijn camper doorzocht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Ritsuka
9 jaar geleden
dat ligt aan het land waar jij naar toe wilt, elk land heeft zijn eigen regels.
En ze kunnen je camper doorzoeken ja, ligt ook aan het land waar je heen gaat.
tinus1969
9 jaar geleden
Het verschilt daarbij sterk waar men op controleert. In het algemeen zijn bederfelijke vleeswaren en melk verboden, maar soms ook bv citrusfruit. Soms is 'eigen gebruik' toegestaan, of iig gedoogd, soms is men hier extreem streng op.
Je mag bv ook geen vleeswaren de EU invoeren.

Antwoorden (1)

Als het normaal eten is mag het gewoon mee de grens over. Ze checken alleen je camper als ze denken dat je iets achter houdt en met illegale zaken bezig bent. Eten is niet zo'n zaak en mag gewoon mee de grens over, fijne vakantie!