Tips voor reizen met de auto en 3 kinderen; 8, 5 en 2 jaar oud.

wij gaan ruim 1200 km rijden, willen 's-nachts rijden zodat de kindjes kunnen slapen. Ervaringen/tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6.1K

Antwoorden (15)

gewoon door rijden en misschien een dekentje ofzo voor uw kinderen meenemen. Het is ook leuk als u van die soort schermpjes in uw Hoofd steun heeft voor als ze wakker zijn. Wel met koptelefoon anders is het geluid misschien heel irriterend voor u achter het stuur.

Ik hoop dat ik u kon helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg voor wat kussens/kussentjes in de auto.
neem voldoende eten/drinken mee, toiletpapier en poetsdoekjes/gel.
knuffel mee.
kinderliedjes-cd.
ehbo-doos.
goede reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh! Ik heb je per ongeluk me- mind! Ik plus je ergens anders :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Gegeven bij de vraag "Kun je ook twee standaard..... en Mozilla Firefox. (mijn vraagteken doet het niet...)"
Ik kan me voorstellen dat je de ruiten van de achterste deuren afplakt om het "geflits" van de straatverlichting te dempen.

Een slaapverwekkend verhaaltje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luistercd's doen het altijd goed, andere leuke kinderliedjes ook. Verder gewoon knuffeltjes, speentjes, hun hoofdkussens en een dekentje.
Verder raad ik aan, de kinderen voor vertrek een reistabletje te geven, tegen misselijkheid.

Fijne reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, ik begin er niet eens aan!! 1200 km. zitten is wel heftig, helemaal voor de jongste lijkt me. Misschien een dvd-speler in de hoofdsteunen van de voorstoel? Mijn inziens doe je kids niet echt een plezier met zo'n rit, maar misschien slapen ze inderdaad s'nachts..zacht muziekje of zo? Veel succes er mee, ik hoop dat de eindbestemming de reis zal overtreffen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rit in ieder geval niet in één keer willen doen en vooral geen haast hebben. Maar ook halverwege ergens stoppen en overnachten in een pensioen o.i.d. Want 1200 km non stop rijden (ook al rij je om de beurt), kan natuurlijk niet. En regelmatig eventjes stoppen om de benen te strekken, zeker als de kinderen wakker zijn. Maar ook voor jullie zelf. Wij hebben een paar jaar terug een rit van 700 km gemaakt en vonden dat al dusdanig lang, dat we ook een tussenstop met overnachting hebben gedaan. Is wel zou fijn als de kids (en jullie zelf) na aankomst op de bestemming niet eerst nog een paar dagen nodig hebben om bij te komen. Want zo'n lange reis, hakt er nogal in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ helemaal mee eens
Wij merken aan onze kinderen (nu 9, 7 en bijna 4) dat 600 km op een dat wel ongeveer het maximum is. Nou reizen wij wel altijd overdag, dat scheelt natuurlijk. Maar een overnachting na hooguit 600km is hier wel standaard. We zetten dan de tent op of gaan in een huisje of hotel.
Wat wel lekker is om mee te hebben: vochtige washandjes, van die kant- en klare nemen wij mee onderweg, ideaal om tussendoor even op te frissen.
Houd er rekening mee dat de kinders toch niet de hele nacht slapen. Je zult dus iets achter de hand moeten hebben.Dvd-speler hebben wij nooit gehad in de auto. Wel veel cd's. En er zijn tegenwoordig doosjes met kaarten erop met spelletjes voor onderweg, ook erg leuk. Daar kunnen ze echt een poos mee bezig zijn.
Echt lezen laten wij ze niet doen in de auto, hoewel ze nooit wagenziek zijn. Ik wel vroeger, nog steeds wel snel, en dat probeer ik toch te voorkomen.
Verder zijn kijkspelletjes ook leuk, als het licht is dan tenminste. Reisbingo bijvoorbeeld, of elk een kleur kiezen en auto's telen. En spelletjes als ik ga op reis..., of ik denk aan..., of samen binnen een minuut 10 bloemen, automerken, meisjesnamen, o.i.d. opnoemen. Dit soort spelletjes zijn wel nog te moeilijk voor de jongste natuurlijk. Misschien kun je daarvoor zo'n tovertekenbord meenemen, of autoruitstickers (als hij/zij in het midden zit, kun je die ook op een gladde plaat laten plakken.)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je de ramen donkerder kan maken, dit kan al met een doek tussen het raam. Neem genoeg muziek mee die uw kinderen leuk vinden. Je kunt ook voor ieder kind een eigen pakketje maken voor onderweg. Dit pakket kun je ze van tevoren geven, maar je kunt ook altijd nog elk uur iets aan ze geven uit het pakketje. Je kunt de gekste dingen in doe palletjes doen. Denk aan puzzelboekje, moppenboekje, kleurboek, kleurpotloden, iets lekkers, een mp3 speler met muziek, cd, zonnebril, boekje/plaatjes waar jullie heengaan.... Genoeg te bedenken dus, je kunt het zo goedkoop maken als je zelf wil. Een witte boekenmarkt of eurowinkel heeft vaak ook erg leuke dingen. Wat ook vaak handig is, is zo'n zak die je aan de achterkant van de voorste stoelen hangt. Deze hebben allemaal vakjes, speciaal voor tripjes in de auto met kids.
Heel veel plezier! Ik zou het wel weten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben 4 kinderen in de leeftijden van 9-7-3 en 2 jaar. Waaneer we een eind moeten rijden dan lassen we geplande pauze in. Dus bijv: we rijden tot de grens van...en dan stoppen we. In ons geval is dat 2 uur.. Als je nachts gaat rijden is het te hopen dat de kinderen slapen in de auto. Dan kun je eerst wel een stuk door rijden en dan alsnog regelmatig pauze houden. Verder is entertainment belangrijk in de auto. Ik neem meestal Disney lees en vertel boekjes mee en speel onderweg spelletjes als wie het eerst een blauwe auto ziet oid.
Wat ook handig is, is een dvd speler om een filmpje te kijken (hebben wij niet hoor, maar ga dit zeker aanschaffen)
Denk aan evt wagenziek ,dus geef reis tabletjes en niet teveel drinken. Bij mij krijgen ze een soort pakketje waarin drinken ,een snoepje en een cadeautje zit.
Niet gelijk geven maar bijv een uurtje later wanner ze al beginnen te zeuren of we er al zijn.
In ieder geval succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak van te voren samen met de kindeen een lijstje met dingen die je waarschijnlijk wel tegen zult gaan komen en geef bij voorbaat punten voor 'Wie ziet het éérst: een ezel (= 3 punten); de zee (= ... pnt); een vrachtwagen uit Turkije (= ..pnt).'
Vooral dingen die je in je eigen omgeving niet zo gauw ziet, maar die je wel verwacht onderweg te zien.
Onderweg hou je de score bij. Wie de meeste punten heeft, mag ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Spiderwoman;

De belangrijkste tip hoeft niet te worden gegeven, want jullie gaan 's nachts rijden. Hou de kinderen de avond ervoor lekker lang op en vertel ze wat er gaat gebeuren. Als ze dan midden in de nacht wakker worden zijn ze slaperig, zien dat er niets te beleven is en zullen de eerste paar uur met de oogjes dicht meemaken. Dat was met die van ons ten minste wel altijd zo. Dan vroeg in de ochtend een flinke stop maken voor ontbijt; een picknick is altijd leuk en met wat geluk zit de helft er dan al op. Bij ons kon de bijrijder vaak uren zoet zijn door gewoon met de kinderen rond te kijken en te praten over wat er te zien was onderweg. Goede reis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken een heel leuk boek, moet je misschien lenen uit bibliotheek of kopen, het is echt leuk !! Kinderliedjes opzetten helpt ook !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cadeautjes! Om de zoveel kilometer geef je ze een cadeautje, iets kleins zoals een tekenboekje of iets anders. Liever geen zoet snoep, worden ze heel misselijk van. Voor de rest allemaal lekkere frisse hapjes. Appelsap voor de misselijkheid en crackers. Een draagbare dvd speler met oordopjes zodat de oudste 2 tv kunnen kijken. Niet een die je op je schoot moet houden, dat is veels te heet. Een routekaart maken met de route, elke pauze mogen ze een stukje van de route afstrepen, zo weten ze hoelang het nog duurt. Ohja, voor de cadeautjes: GEEN BAL, slecht idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nintendo DS. Heel erg, maar goed voor uren speelplezier voor de oudste en misschien vindt die van 5 het ook al wel leuk.

Verder natuurlijk boekjes die de oudste voor kan lezen aan het kleine grut, een eerste leesboek voor je kind van 5 (wie weet komt hij/zij geletterd terug van vakantie ;-), knooptouwtjes, reisspelletjes, potloden en papier, een koelbox vol komkommerpartjes, worteltjes, voorgesneden appeltjes en pakjes drinken. Als je 's nachts reist zijn kleine zaklampjes (die niet al te veel licht geven) ook heel leuk.

En veel geduld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn ouders legden altijd de stoelen plat naar voor, zodat het vanaf de achterklep tot aan de stoelen van de ouders helemaal plat was, en daar konden we dan liggen en lekker slapen, misschien wel iets van een stoelkussen ofzo meenemen, zodat het niet te hard ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leg geen kinderen los in de auto - levensgevaarlijk!