kastelen bekijken

wie weet een leuk kasteel waar je als jongen van 9 een spannde dag kan hebben. dus o.a. zijn er zwaarden en schilden en harnassen. is er ook wat leuks voor hem te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het kasteel van Hugo de Groot is het slot Loevenstein. Ik denk dat jij veel plezier zal beleven aan een bezoek aan het Muiderslot. Wapenkamers, Harnassen zwaarden knotsen. Te kust en te keur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ach zo jammer, vroeger had je het land van Ooit.

Excursie naar het kasteel waar Hugo de Groot uit ontsnapte, dat lijkt me heel leuk voor hem. Kan er even niet opkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kasteel De Haar in Haarzuylens is erg mooi, Slot Loevestein of Muiderslot zijn ook aanraders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mocht je toevallig in Frankrijk terechtkomen, in het Loire-gebied vind je heel veel mooie kastelen.

Er is zowaar een website voor kastelen in nederland. Daar moet je wel antwoord op je vraag kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt iets te doen wilt hebben kan je beter naar de riddergevechten gaan in het Archeon. Dat is echt gericht op spanning voor jongeren. Een kasteel is natuurlijk meer voor alle leeftijden en dan ligt het net aan de rondleiding die je hebt hoe leuk het is voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slot loevestein, kijk even op de website:
http://www.slotloevestein.nl/documents/activiteiten-items/open-struintocht-2010-07-28.xml?lang=nl