Binnenkort toeren in mijn eentje door Amerika voor 6 maanden. Kunnen jullie mij wat tips geven?

Ik heb een aardig budgetje opgespaard, en wil in Amerika gewoon rondrijden naar waar de zon en maan mij brengt. Ik wil zoveel mogelijk gezien hebben, en me graag onder de mensen begeven. Zo zou ik graag naar musea, open lucht-theater, open lucht muziek (beetje country, blues, poprock muziek), en ik wil ook van de natuur genieten..
Een goede voorbereiding is het halve werk, en heb zo hier en daar al wat uitgekozen.. kunnen jullie mij nog wat tips geven? Ik sta voor alles open.. zelfs voor een uitzending dr Phill ;)

Toegevoegd na 45 seconden:
mag je eigenlijk zo lang in Amerika blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Vergeet Palm Springs niet! Ben er zelf geweest en het is er echt heel erg leuk. Ook hoe de huisjes eruit zien (want het ligt erg dicht bij Mexico) niet zoals de typische huizen die je bij MTV Made ziet enzo, echt heel anders.

Ik wens je super veel plezier! Want Amerika is echt leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Leg route 66 af, en kijk wat voor mooie dingen je daarlangs kunt doen/zien.

Veel plezier alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als toerist kun je maximaal 90 dagen in de VS verblijven (op een ESTA visa waiver, regel die van te voren anders kom je het land niet eens in).

Als je langer wil verblijven, moet je een verblijfsvergunning aanvragen en die krijg je alleen maar als je ook echt 'iets komt doen'. 6 maanden legaal rondtoeren gaat dus niet lukken. Misschien kun je een combi maken van de VS en Canada, of Midden-Amerika?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Stippel al zei; regel je visa van te voren!!

Natuurlijk moet je New York gezien hebben. Echt bijzondere stad en je ontmoet er ook veel verschillende mensen. Volop musea, muziek en bezienswaardigheden.

Verder zou je kunnen proberen om iedere staat te bezoeken. Ze hebben allemaal zo hun bijzonderheden.
In het westen lijkt mij de Mount Shiasta de moeite waard. Ben er zelf niet geweest, maar het moet daar prachtig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop Rough Guides of Lonely Planet gidsen van staten welke je gaat bezoeken. Geeft veel info over goodkope en leuke hotels en bezienswaardigheden. Hoe ga je reizen? Huurauto, OV? Voor lokale activiteiten? Ga naar lokale bieb of townhall. Goodkoop en goed slapen in NY? YMCA. Combineer VS met Canada.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanraders zijn natuurlijk New York, Washington, Kennedy Space Center (raketlancering daar bijwonen of er één bekijken vanaf het Space View Park in Titusville, zie het launch schedule op nasa.com), Key West, Las Vegas, San Francisco, de Rocky Mountains, Lake Tahoe. Negentig dagen is max. en eigenlijk veel te weinig. Ik zou vliegen op New York en dan de kust naar beneden volgen, via Savannah en Charleston (echt prachtig) naar Key West. Dan evt met een binnenlandse vlucht naar New Orleans en vandaar naar de Westkust. Route 66 is zwaar overschat, 90% van de tijd rij je door slaapverwekkende eindeloze vlaktes waar niets te zien is. Hou daar overigens ook de rest van je reis rekening mee, de afstanden zijn enorm.
Maar verder, prachtig land, ik ga er over twee weken weer naar toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een leuke persoonlijke website gemaakt met ondermeer heel veel info rond onze rondreizen door Amerika op http://www.reisfanaten.be/nl/rondreizen/west-amerika/ Er is ook een vraag/antwoord sessie waar een deel van je vragen een antwoord hebben.
Succes en goede reis.