Wordt een vlucht naar Taiwan duurder naarmate de reisdatum dichterbij ligt?

Ik kan voorlopig nog niet betalen voor een vlucht die ik wil nemen op 13 juli. Ik kijk op Skyscanner en ik hoop dat de prijzen niet gasn stijgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op je aangegeven site vindt je ook tips.
https://www.skyscanner.nl/nieuws/vind-de-beste-low-cost-vluchten-10-geheime-tips
Of het 'duurder' wordt weet je natuurlijk nooit zeker.
gvrox
7 jaar geleden
Of je betaalt met een creditcard om zo "uitstel" te krijgen. Maar ik vraag me af of dat wel verstandig is (tenzij je een erfenis verwacht of iets dergelijks). Is er genoeg geld voor handen voor het verblijf ?

Antwoorden (1)

Ja vluchten worden altijd duurder naarmate de vertrekdag komt zijn steeds minder plekken beschikbaar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Behalve als je wacht tot een paar dagen voor het vertrek. Dan heb je last minute kortingen, omdat ze de nog lege stoelen liever gevuld krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of het vliegtuig zit vol ik zou het risico niet durven lopen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens skyscanner gaat die vlieger niet altijd meer op Amadea.
Om een goede deal te vinden boekte je enkele jaren geleden super last, last-minute omdat luchtvaartmaatschappijen graag de lege stoelen wilden verkopen. Nu zijn er zoveel budget airlines en zakenreizigers die bereid zijn om op het laatste moment veel te betalen, dat dat niet langer opgaat.
https://www.skyscanner.nl/nieuws/vind-de-beste-low-cost-vluchten-10-geheime-tips
tinus1969
7 jaar geleden
@Amadea, het klopt niet dat stoelen goedkoper worden vlak voor vertrek. Dit geldt eigenlijk alleen voor charter/vakantievluchten. Voor lijnvluchten geldt juist, dat last-minute boekers mensen zijn, die MOETEN reizen (zakenreizigers met dringende zaken; familie op weg naar onverwachtse gebeurtenissen zoals begrafenissen). Die mensen zijn bereid om veel te betalen. Om een idee te krijgen: last minute geboekte retourtjes London kunnen oplopen tot 500 euro. Voor zakenbankiers die even een dealtje gaan sluiten geen probleem...