Wat moet je gezien hebben in Chicago als je er alleen op zondag bent?

Ik ga binnenkort naar Chicago en heb alleen een vrije dag op zondag. Iemand een goede suggestie voor mij wat ik zou kunnen doen? Er zit een shopping mall en bioscoop vlakbij, maar ik weet niet of de winkels daar op zondag open zijn. Ik vind het leuker om iets van de omgeving te zien, maar hoe doe je dat zonder auto en met beperkte tijd (en budget!)?

NB. Ik logeer in het Westin hotel, 70 Yorktown Center, Lombard, Illinois 60148 . Is ook niet echt in het centrum.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

Neem de metro naar Michigan avenue. Geweldig om daar rond te lopen en niet alleen voor de winkels. Je kan naar het John Hancock building, de oude watertoren en wat noordelijker zit het historisch museum. Je kan ook richting Lake Michigan gaan. Bezoek daar Navy Pier en doe een rondvaart op het meer en / of de Chicago river. Ben je een sportfan dan zou ik je aanraden ( mits ze thuis spelen ) om naar een honkbalwedstrijd van de chicago cubs te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ik in Chicago zou zijn, bezocht ik een paar goeie bluesbars en jazzclubs. Chicago is dé muziekstad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Som;

Onderstaande links staan vol met tips.
Veel plezier in The Windy City.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het erg leuk vinden, als je mij daar zag, maar dat zit er helaas niet in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus voor de humor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik. Ook namens mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit nu een antwoord of een reactie ;o) Heb je in Chicago gewoond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,ik poog hiermee aan te geven,dat ik ook wel daar zou willen zijn.
En uiteraard is het een antwoord.
Ben helaas nooit verder gekomen dan Noord Afrika.
Ik meem aan dat de vraag gesteld wordt door een deelnemer aan GV en niet door een moderator? De 1e vraag bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik plaag je maar wat met die eerste vraag (en ben bovenal deelnemer van GV). Ik vlieg zelden voor mijn werk, dus dan is het ook nog leuk en spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje voor de grap, kan ik wel waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben slecht 1 x in mijn werkzame leven voor een werkgever gevlogen en dat was eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is nog leuker, Moolkeesje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rubro: Ik betwijfel of het leuk is als je er door je werkgever uitgebonjourd wordt, maar dat kan aan mijn gebrek aan humor liggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, gelukkig was het niet zo dramatisch. Het speelde zich af in 1957,toen jullie warschijnlijk nog bij je vader in de leiding zaten. Ik kwam uit militaire dienst en meldde me bij mijn werkgever. Die wilde mij wel terugnemen, mits... ik de godsdienst ging belijden,die iedereen in dat bedrijf beleed.
Ook toen was ik al heiden en heb vriendelijk bedankt.
Verder denk ik Cath,dat rubro op de woordspeling zinspeelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, Moolkeesje. Ik kan jouw humoristische kwinkslagen wel waarderen. Zo was jouw opmerking ook bedoeld en niet om treurig te doen om een ontslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat ik de smiley vergeten ben in mijn reactie. Sorry, ik dacht dat jullie onderhand toch wel wisten dat ik dol ben op woordspelingen en kwinkslagen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar goed, als jullie nog tips hebben voor ín Chicago hoor ik het ook graag ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@C4th: :-))
@som: Ik ben er helaas nooit geweest maar zelf zou ik zeker de zgn. Navy Pier gaan bezoeken. Dat is gezellig, historisch en inspirerend zo te lezen op Google.
Sears tower of Hancock tower. Heel leuk is ook een boottocht over de Chicago river (ongeveer 1,5 uur), bijvoorbeeld met de Chicago architecture foundation (www.architecture.org). Of een wandeling in het Millenium Park met de Bean.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor het antwoord.